Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betala in löneutmätning till kronfogden själv?

Hej!
Jag har i dagsläget löneutmätning och beloppet är samma summa varje månad som min arbetsgivare betalar in till kronofogden.
Men just den här månaden glömde arbetsgivaren att betala in till kfm så att hela min lön(utan avdrag) kommer betalas ut till mig. Jag har påpekat det till hen och det gick inte att avbryta, det är Fredag idag lönen kommer på tisdag.
Vi kom överens om att jag ska betala in till kfm när lönen kommer till mitt konto.
Är det enklast/smartast att göra på det viset eller kan det bli något strul någonstans? Ska jag använda kfm hemsida för att räkna ut OCR med personnummer till inbetalning eller använda arbetsgivarens inbetalningsuppgifter?
Jag har mailat kfm men det kan ju ta några dagar för svar så testar om någon person här vet innan svar

Märkligt att de glömde. Jag hade ringt kfm och hört med dem hur du bäst skall lösa den uppkomna situationen. Deras kundtjänst är både tillmötesgående och hjälpsam!

Betala med beslutsnumret som referens kanske går.
Arbetsgivare kan bli tvingad att betala oavsett.

Märkligt att de glömde. Jag hade ringt kfm och hört med dem hur du bäst skall lösa den uppkomna situationen. Deras kundtjänst är både tillmötesgående och hjälpsam!
Ja väldigt märkligt då jag haft det i över 1 år nu
Jodå jag har mailat och frågat redan men får jag inget svar från dom innan Tisdag får jag lov att ringa och rådfråga om det inte är löst enligt nedan.

Betala med beslutsnumret som referens kanske går.
Arbetsgivare kan bli tvingad att betala oavsett.
Okej så det bästa vore om jag för över pengar tillbaka till arbetsgivaren sen betalar hen in till KFM så det blir från rätt väg direkt alltså?

Jodå jag har mailat och frågat redan men får jag inget svar från dom innan Tisdag får jag lov att ringa och rådfråga om det inte är löst enligt nedan.

Okej så det bästa vore om jag för över pengar tillbaka till arbetsgivaren sen betalar hen in till KFM så det blir från rätt väg direkt alltså?

Vet ej, det är arbetsgivarens ansvar i alla fall

Men arbetsgivaren kan ju betala in det till KF ändå, så kan dom dra dubbel utmätning nästa månad istället. Eller som du säger, att du betalar in till arbetsgivaren och arbetsgivaren till KF.
Det där ska arbetsgivaren med största sannolikhet kunna lägga in i lönesystemet så det dras per automatik varje månad egentligen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp