Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Betala CSN eller inte?

Screenshot_20231212-122112.jpgHur ska jag ställa mig till detta? Jag kommer få min första inbetalning till CSN i början av året. En summa på ca 2000 kr per månad. Ska jag betala den? Blir svårt med min utmätning. Ja har lagt till hela beloppet till CSN som skuld när jag ansökte om sanering. Kommer varje förfallen faktura räknas in som ny skuld?

Jag är också nyfiken på detta. Vad gäller med CSN och Skuldsanering? Är det alltid CSN undantas i en skuldsanering? Även om det finns återkrav och dylikt då bara hamnar det på paus tills efter skuldsaneringen eller?

Visa bilaga 3736Hur ska jag ställa mig till detta? Jag kommer få min första inbetalning till CSN i början av året. En summa på ca 2000 kr per månad. Ska jag betala den? Blir svårt med min utmätning. Ja har lagt till hela beloppet till CSN som skuld när jag ansökte om sanering. Kommer varje förfallen faktura räknas in som ny skuld?
Jag fick ett mejl från CSN efter att jag fick inledande om att min återbetalning av studielån pausas. Får jag godkänd skuldsanering pausas återbetalningen till CSN tills dess att skusan är avslutad, därefter börjar jag betala igen.

De som redan gått till KF ingår isf i min skusan, det som ej hunnit gå till KF pausas.
Det är endast under utmätning man betalar tillbaka till CSN.

Tack för respons. Bör jag försöka trixa och fixa för att betala varje månad eller ska jag låta det gå till KF och invänta chans till skuldsanering?

Tack för respons. Bör jag försöka trixa och fixa för att betala varje månad eller ska jag låta det gå till KF och invänta chans till skuldsanering?
Osäkert. Jag har inte prioriterat CSN utan har fokuserat på att betala av alla mina privata skulder främst. När alla de var lösta började jag betala till CSN.
Men man vill ju undvika nya skulder när man söker sanering. Läst fler som fått avslag pga det, men samtidigt hur lätt är det att betala 800kr till CSN under en utmätning. Man har ju inte jätte mycket pengar över till det.

Jag är också nyfiken på detta. Vad gäller med CSN och Skuldsanering? Är det alltid CSN undantas i en skuldsanering? Även om det finns återkrav och dylikt då bara hamnar det på paus tills efter skuldsaneringen eller?
Jag hade csn och under min sanering så pausades betalningarna dit så jag började betala igen efter mina fem år var klart. Har man förfallna fakturor så ingår dessa i skuldsaneringen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp