Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala bort alla skulder hos kronofogden

Jag har 25 stycken skulder som ligger hos kronofogden med en totalskuld på 134 000 kr. Jag har fått tag i pengar och vill nu betala bort allting. Kan jag ringa runt till alla företag och förhandla ner skulderna om jag är villig att betala bort dem nu. Hur gör jag och vad ska jag säga till dem ?
Tack för hjälp

Men :)
Haha, varför tror du dom skulle gå med på det?

Men :)
Haha, varför tror du dom skulle gå med på det?

Har hänt mig med ganska många bolag faktiskt.
Säkert 8-9 stycken. Dom tar ju hellre 80% av skulden imorgon än 0 kronor kommande två åren.

Jag har 25 stycken skulder som ligger hos kronofogden med en totalskuld på 134 000 kr. Jag har fått tag i pengar och vill nu betala bort allting. Kan jag ringa runt till alla företag och förhandla ner skulderna om jag är villig att betala bort dem nu. Hur gör jag och vad ska jag säga till dem ?
Tack för hjälp
Jag gjorde så och då tog dom bort den från kronofogden och jag betalade direkt till dom som jag lyckades med.

Har hänt mig med ganska många bolag faktiskt.
Säkert 8-9 stycken. Dom tar ju hellre 80% av skulden imorgon än 0 kronor kommande två åren.

Ok, ja kanske beror på skuldens storlek. Mindre eller större belopp det gällt då? Eller blandat ?

En annan faktor bör också vad du redan du betalt tillbaka med ränta.
Och är det inkasso bolag som köpt skulden så har dom ju betalt mindre per krona redan.

Senast ändrad:
Tack för hjälp
Du kan ringa/mejla dom
Hjälpte en vän för ca 2 år sedan
Då gick det få ner skulderna ,några va lättare andra inte ..
Säg att du har lite pengar att bet av
Dra ner några tusen ( beroende hur stor skuld)skriv summan du vill bet
Och att du vill ha svar snarast, annars
Bet du in på annat lån
Lycka till

Tack för hjälp
Utmärkt idé, jag har själv gjort så när jag kunde betala hela skulden, de flesta gick med på mindre belopp när man kan betala hela skulden. Jag mejlade dock runt så att jag fick allt skriftligt och ringde upp dem som inte svarade.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp