Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

betala av sina skulder via "ackord"

Någon som betalar av sina skulder via "ackord". Min skuldradgivare och jag ska försöka få till det men tänkte höra om någon har erfarenhet av detta?

Jag gjorde det för 2 månader sen.
Det var inte så lätt. Erbjöd alla hela kapitalbeloppet och inget mer. De största skulderna gick med på det, små skulderna ville ha halva räntan med.
Gothia var jobbigast att förhandla med, och stenhårda. Fick sämst deal med dem.

På det totala fick jag bort 100000 kr, dock sämre än jag trodde.

Lycka till!

Jag försökte med detta april. Ringde runt o frågade om de kunde sänka skulden om ja löste den. De flesta sa nej. Andra ville ha underlag med uppgifter om inkomst, skulder och utgifter. Krångligt värre!
Svea inkasso sänkte 4000 kr. Gothia, visma, Lindorff, sileo sänkte inget på skulden. Ikano bank, resurs bank, collector, finareff, credento sa att de inte jobbade på det sättet utan man fick betala hela skulden. Vivus o onea skrattade nästan när de fick frågan. Casch2you, cashbuddy och moneygo var jätteotrevliga och gick inte med på nåt. De flesta små lån sa att de ville ha in pengar enligt överenskommelse.
Av all min tid o kraft ja la ner på att ringa runt tror jag att ja tjänade ett par tusen.

Det beror nog på hur gamla skulderna är, mina var 4-5 år gamla. Intrum, marginalen och Svea var nog lättast att förhandla med.

Hej,

Jag är i läget efter att ha fått nekad skuldsanering, detta trots att jag uppfyllde kraven, fick inledande men pga av juridiskt fel på slutet då jag svarat på en betalningsföreläggande fel, så blev det avslag. Nu har jag skrivit till alla 19 st sammanlagd skuld 160.000 . att de kan få 50 procent betalning direkt. Har fått svar från Intrum, Gothia, Avida, och alla säger nej. Intrum har hand om en Santanderskuld vilka är de som satt käppar i hjulet vid skuldsaneringen, annars var allt grönt.
Tänkte det skulle bli enkelt o att de skulle ta emot erbjudandet, istället för att inte få något pga av att jag hade kunnat få skuldsanering utan betalningsutrymme.
Har svårt att tänka klart hur jag ska gå vidare då det är en neverending story att bli av med skiten.
Santander är uppe i 50.000 nu o räntan tickar på
Ska jag nu försöka igen med dem allihop o skriva upp till 60 procent eller ska jag göra som du weero o erbjuda kapitalet till de största ,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp