Jag ska söka skuldsanering och har ett par större och några mindre skulder som blivit helt ohållbara att kunna betala av på. Funderar på att samtidigt släppa allt i samband med ansökan. Den allra minsta ligger på 1000 kr, när det är en sån liten summa kvar av ett lån jag betalat på länge så är det retligt att inte kunna bli av med den. Är det någon idé att satsa på att pussla för att kunna betala bort den eftersom jag kommer frigöra pengar från större lån om jag släpper dom? Eller inte ta med den alls i ansökan och försöka betala den? Eller, att släppa den också tillsammans med allt annat.
Ser kronofogden positivt på att man försökt fortsätta bli av med skulder trots att man sökt sanering eller spelar det ingen roll? Hur har ni gjort, släppt allt i väntan på beslut eller fortsatt betala på mindre skulder? Och isåfall, tagit med eller inte i ansökan.
Ser kronofogden positivt på att man försökt fortsätta bli av med skulder trots att man sökt sanering eller spelar det ingen roll? Hur har ni gjort, släppt allt i väntan på beslut eller fortsatt betala på mindre skulder? Och isåfall, tagit med eller inte i ansökan.