Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala av kronfogden eller inkasso

Jag har idag 470tkr i skuld totalt på grund av spelmissbruk. 207tkr ligger hos kronofogden och resterande hos olika inkassobolag. Jag har 100tkr som jag vill betala av några skulder med. Hur bör jag tänka? Få bort lånen med högst ränta? Betala av inkasso eller kronfogoden först? Hur identifierar jag lånen med högst ränta?

Kronofogden
207858​
Coeo inkasso
48896​
Alektum group
46758​
Svenska europainkasso
8546​
Billecta AB
24627​
Gothia
50463​
Svea inkasso
24213​
Sergel inkasso
55577​
Intrum Sverige
2718​
Cready
1308​
470964​

Hur mkt betalar du per månad till alla inkassobolagen?

Du kanske ska försöka få till ackorduppgörelse med de olika inkasso? Det är relativt småbelopp hos varje inkasso. Betala Cready och Intrum och ring runt till resten och fråga om ackord? Förbered dig genom att fundera hur mkt du ska erbjuda dem, t ex 20 k till Sergel, säger de att de vill ha 30 k så har du förhandlingsutrymme. Bättre börja lågt och se vad de säger.

Hur ser din plan ut för framtiden ang ekonomin? Har du inkomst? tänker du att du vill och kan bli skuldfri för egen maskin eller hur går tankarna? Kan vara bra att veta om vi ska kunna ge dig råd.
Då behöver vi veta mer.

Hur ser din plan ut för framtiden ang ekonomin? Har du inkomst? tänker du att du vill och kan bli skuldfri för egen maskin eller hur går tankarna? Kan vara bra att veta om vi ska kunna ge dig råd.
Då behöver vi veta mer.
Har en årsinkomst på 380tkr. Skuldfri lär jag inte bli på många år. Finns det någon chans i min situation med löneutmätning och betalningsanmärkningar att få ett samlingslån? Känner att jag redan vet svaret och har därför inte testat.

Har en årsinkomst på 380tkr. Skuldfri lär jag inte bli på många år. Finns det någon chans i min situation med löneutmätning och betalningsanmärkningar att få ett samlingslån? Känner att jag redan vet svaret och har därför inte testat.
Tyvärr kommer du inte få samlingslån med anmärkningar och skuldsaldo.

Du måste nog försöka att få bort alla skulder från kronofogden innan du kan börja fundera på dom övriga, har du många fodringar hos kronofogden?
Tips är att höra om dom kan dra tillbaka skulden/skulderna och gå med på en avbetalningsplan tex.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp