Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Betala av del av Klarna kontokredit - på köpen med högst ränta?

Hej,

Jag dras sedan länge med en Klarna kontokredit(delbetalningskonto) som verkar mer eller mindre omöjlig att betala av, men det beror ju såklart utöver den höga räntan på att jag fortsätter att använda kortet :(, nu är skulden ca 11 tusen. Jag får tillbaka ca 7 tusen på skatten snart, som jag helt vill lägga på detta.

När jag tidigare har delat upp köp hos Klarna, så valde jag på avbetalning på tex 3,6,12 månader beroende på belopp, jag vill minnas att räntan som då anges brukar vara olika.

Nu när jag gör en större engångsbetalning vill jag såklart att denna i första hand går till de köp som jag gjort som har den högsta räntan. Klarnas vilja borde vara tvärtom, att lägga inbetalningen på i första hand de köp med låg ränta. Finns det några bestämmelser runt detta?

Har jag någon rätt att styra detta på något sätt, eller gör Klarna som de vill med den sån här delbetalning?

När man väljer delbetalning så är det alltid samma ränta oavsett belopp, typ 11,99 %.
Om man sen inte betalar månadsfakturan enligt överenskommet utan minsta beloppet, så går den upp till runt 20% har jag för mig.

Betalar du in extra så fördelas den automatiskt på allt du har på delbetalning har de sagt till mig, men spelar ingen roll eftersom räntan är densamma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp