Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Betala 3 delbet. samtidigt?

Har en undran..
På 10000:- lån, med uppdelning avbetalning på 3 månader.. Jag kommer nog att betala in hela min skuld till en långivare denna månad, istället för delbetalning nr 1. Detta gör ju att kostnaden för lånet blir lägre, dvs dom tjänar ju inte lika mycket på att jag gör det. Någon som vet om dom kan bli knepigare att få låna hos igen om man gör så? Kan hända att jag behöver låna om samma belopp snart igen och vill inte riskera något :-o)

Delbetalning

Gör inte det för att det är inte säkert att du kan låna 10000:- kr igen, det hände mig förra månad jag var så duktig och satte in 5800:- för delbetalning 3 gånger på ett lån 7000:- men fick inte betala igen från de och de berättade inte alls varför jag inte fick låna igen. Jag säger inte vilket bolag men det är en av de stora aktörer. Delbetala istället och försök även att förlänga om de har en sådan möjlighet.

Jag misstänkte att det kunde bli så :-o) . Då låter jag bli, tack!

Jag tror inte det har någon betydelse.. det är ingen som gör bedömningarna manuellt av de stora allefall. Det görs av deras datasystem vilka inte tar hänsyn till hur du betalat.. det blir heller inte billigare för dig om du betalar 3x4200 direkt eller per månad.. Snarare tvärtom att de tjänar mer pengar eftersom du kommer låna igen snabbare och de får in en ränta till.

Det ända jag kan tänka mig.. det är att du pratar om ONEA eftersom de faktiskt har en lägre kostnad om man löser allt direkt. Men de flesta andra har ju 3 x fasta belopp som måste betalas oavsett om man betalar direkt eller på 3 mån.

Jag tror inte det spelar någon roll alls.. får man sänkt kreditvärdighet så hade man fått det ändå efter 3 mån. Inte för att man löser skulden direkt.

Som Alex skriver är det itne säkert att du kan låna om.. eftersom de kanske sänker din kredit.. vad jag menar är att de inte sänker din kredit på grund av att du betalade allt direkt utan istället för de tillämpar strängare kreditgräns.

Jag tror inte det har någon betydelse.. det är ingen som gör bedömningarna manuellt av de stora allefall. Det görs av deras datasystem vilka inte tar hänsyn till hur du betalat.. det blir heller inte billigare för dig om du betalar 3x4200 direkt eller per månad.. Snarare tvärtom att de tjänar mer pengar eftersom du kommer låna igen snabbare och de får in en ränta till.

Det ända jag kan tänka mig.. det är att du pratar om ONEA eftersom de faktiskt har en lägre kostnad om man löser allt direkt. Men de flesta andra har ju 3 x fasta belopp som måste betalas oavsett om man betalar direkt eller på 3 mån.

Jag tror inte det spelar någon roll alls.. får man sänkt kreditvärdighet så hade man fått det ändå efter 3 mån. Inte för att man löser skulden direkt.

Som Alex skriver är det itne säkert att du kan låna om.. eftersom de kanske sänker din kredit.. vad jag menar är att de inte sänker din kredit på grund av att du betalade allt direkt utan istället för de tillämpar strängare kreditgräns.

Av detta företag får man en faktura i taget, dvs ett par veckor innan varje delbetalning förfaller. Mailade och frågade hur jag skulle betala in resterande 2 delbet. om jag ville lösa allt vid lön, och då fick jag en summa som är 1500:- lägre än vad det hade blivit om jag betalade in varje delbetalning för sig. Så i detta fall förlorar de på att man gör så. Men det kankse är som du säger, att det inte spelar nån roll.. Undra om man vågar maila och fråga dom....? Fast då kankse man väcker en björn och dom verkligen spärrar ut en, haha ;-)

ONEA och Viaconto har lika.
Om man betalar tillbaks innan, så får man lägre belopp.
Eftersom det är rörlig ränta, inte fast ränta.

Fråga dem om de har rörlig ränta.
Har de det, så är det lugnt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp