Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beta av privata skulder hjälp med tips!

Har 35k i "skuld" till exet, och 60k skuld till min pappa jag vill beta av så fort som möjligt nu när jag äntligen blivit spelfri!

Inkomst:
Ca 22-25k efter skatt/mån
5544kr i barnbidrag
4127kr vårdbidrag

Sammanlagt in ca 33.671 kr efter skatt

Ut:
7000kr hyra
4-5000 el
1287kr Försäkringar (barn och hem)
500kr Fack+a-kassa
876kr telefon
900kr Förskola+fritids
238kr Spotify (dotter jag och son)
Ca 9000kr Mat+hygien och blöjjor (jag+5 barn)
Summa : 24.981kr/ mån +- nån tusenlapp...

33671-24981= 8870kr över

Lägga allt på tex exet under några mån å efter 4 mån när han är "färdig" börja beta av min far? Eller dela summan på 2 och betala båda fast under längre tid?

Jag har haft fyra privata skulder, 14 k + 8 k + 7 k + 45 k. Har betalat tillbaka den ena på 14 k helt och hållet och håller på att betala den andra. Vem jag valde att betala av först till bestämdes av vem som ville ha sina pengar snabbast tillbaka. Tre personer har sagt att de inte vill att jag betalar tillbaka alls men det känns helt fel så jag har gjort upp en plan enligt följande, i år kommer jag ha betalat tillbaka den på 8 k. Sen kommer jag börja med den på 7 k och sist den på 45 k. Jag har tänkt göra lite som du och betala av lägre per månad men på två av skulderna. Men valde att släcka den andra först innan jag börjar med den tredje då person nr 3 kan vänta (propsar på att jag inte ska betala) och samma med sista skulden.

Kanske skönt att du inte är skyldig exet ngt. Jag tror jag skulle betala av till exet först om jag var du.
Har du ingen buffert så spara till det samtidigt.

Villa? Lät som en väldig hög elräkning varje månad?

Hade också valt att exet först sen beta av pappa.

Har själv en större skuld till en av mina föräldrar som jag betalar så mycket jag kan och hen vill så klart att ha tillbaka men förstår jag är i dålig ekonomisk situation

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp