- Meddelanden
- 22 634
- Mottagna reaktioner
- 16 060
- Poäng
- 10 747
Intrum är helt galet långsamma Myra. Jag hade en enorm följetång med dom efter att nystartfinans skickat mitt ärende till dom. Horribelt.
Fick SÅÅÅÅ himla fint bemötande av Gothia idag attj ag måste nypa mig i armen för att inte tro att jag bara drömmer. Den senaste tiden tycker jag att Gothia levererar verkligen, stor skillnad mot hur det var för 2 sedan. Eller så har jag bara haft tur att komma till rätt personer...
Hon i luren sa att för den Typen av lån (med ohyggligt hög ränta 30 % fast ränta) rekommenderar Gothias system att man lägger avbetalningen på 6 månader... och jag dog när jag hörde det för det kan jag aldrig klara av MEN sen fortsatte hon och frågade hur mkt jag kan betala etc etc.
Summa summarum ska jag betala 1200 kr i 8 månader (600 kr som jag redan avbetalar på annat + 600 kr för Vivus). Vivus kommer knappt att minska sa hon men under tiden kommer jag att kunna bli av med den första skulden som nu är på ca 5000 kr.
Ville knappt sluta prata med den människan, så hjälpsam och trevlig!!!! Flera sådana behövs runt om på alla inkassobolag!
I höst hoppas jag kunna betala av mer så jag blir av med Vivuslånet på 18 månader eller 24... vet ej hur saker kommer utvecklas.
Alltså vad är det för fel på den här j***a Intrum?!!!
Betalade i måndags till både Intrum och Lowell via direkt betalning från mina sidor. På tisdag loggade jag in på mina sidor hos båda, lowell hade registrerat betalningen och hos Intrum stod det: Betalning behandlas.
igår får jag brev fr Intrum att jag fortfarande inte betalat och om jag inte inkommer med kvitto så ska de hantera ärendet "rättsligt" enligt deras rutiner. Loggar in idag och det står frotfarande att betalningen behandlas. Alltså en hel vecka!
så imorgon är det sista dag för kfm att få ett utlåtande från Intrum, Kfm säger att om Intrum inte inkommer med besked så kommer ärendet att läggas ner.
Blir bara så irriterat på detta helvetets Inkassobolag. Har ett ärende hos Intrum Invest och helt annat bemötande men tyvärr blandar många ihop de två.
men om de säger till kfm att de vill gå vidare med ärendet till TR så läggs det väl inte ner?Det läggs som sagt ner hos kfm oavsett om och vad dom svarar.
Det var ca 1.5 - 2 år sedan jag fick så dåligt bemötande hos Gothia, de i princip idiotförklarade mig men jag har mycket med de att göra, varje månad, flera gånger per månad och tycker att de blivit mkt bättre och höjt sitt kundbemötande men tråkigt att läsa om din upplevelse... sitter rötägg på alla inkasso kanske. Jag kommer inte bli fri från Gothia de närmaste åren, hoppas jag slipper rötäggen. Lite respekt och förståelse betyder så mycket!!Det känns mer personbundet än inkassobundet. Det var Gothia som senast sänkte mig så lågt som människa att jag mådde dåligt i dagar efter det.
men om de säger till kfm att de vill gå vidare med ärendet till TR så läggs det väl inte ner?