Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestridit - vad händer nu?

Du kan få betala rättegångskostnader om skulden är mer än ett halvt basbelopp.
Enda andra risken är väl möjligen böter för rättegångsförseelese, att bestrida en skuld som det inte var någon tvist om egentligen. Otroligt ovanligt och är nog först när man satt felaktiga bestridande i system under lång tid.
Usch... känns inte bra men allt för att rädda skinnet!
Skulden till Lowell är på 3500 kr
Intrum 1800 kr (dast det ha rinte kommit brev från Intrum än att jag ska inkomma med kvitto)

Det är första gången som jag går så här långt och jag hoppas att det blir den sista!

Tack! Hur är din erfarenhet - hur snabbt händer allting från att Lowell satt deadline till den 20/2 och jag kommer inte att kunna inkomma med kvitto tills brevet fr TR kommer?

Ingen aning, tingsrätten är nog snabb att underrätta om att ett mål finns när dom väl fått in det gissar jag

Usch... känns inte bra men allt för att rädda skinnet!
Skulden till Lowell är på 3500 kr
Intrum 1800 kr (dast det ha rinte kommit brev från Intrum än att jag ska inkomma med kvitto)

Det är första gången som jag går så här långt och jag hoppas att det blir den sista!

Det kostar lowell 2200 kr per ärende stt få tingsrätten att pröva målet och de får man inte begära ut från dig... gissar att dom inte överlämnar utan hellre väntar till du har någon mer skuld och sedan ansöker om stämning för sllt på en gång

Det kostar lowell 2200 kr per ärende stt få tingsrätten att pröva målet och de får man inte begära ut från dig... gissar att dom inte överlämnar utan hellre väntar till du har någon mer skuld och sedan ansöker om stämning för sllt på en gång
Då hoppas jag att de pga de höga kostnaderna inte skickar till TR direkt den 21/2 utan väntar åtminstone en vecka till. Jag kommer att betala den 25/2, alltså 5 dagar efter deras deadline.

Är det inte först när det prövas i tingsrätten det kostar pengar?

Jag har som sagt låtit ärenden gå till TR och betalat innan de 14 dagar man har på sig att inkomma med svar utan att behövt betala några 2200...

Jag har som sagt låtit ärenden gå till TR och betalat innan de 14 dagar man har på sig att inkomma med svar utan att behövt betala några 2200...

Lasseman skrev att det var inkassobolaget som fick betala 2200 kr...

Det är den som vill ha betalt som betalar avgiften, jag gissar att någon försökt få betalt av dig, och då ska den betala..

Idag har även Intrum inkommit med ett brev där det står "Ang din bestridan hänvisar vi till telefonsamtal fr xxxxx om att betala xxxx kr för att dra tillbaka ärendet fr kfm och fortsätta enligt avbetalningsplanen."

Snaran runt halsen sitter väääääldigt tajt just nu!

Idag har även Intrum inkommit med ett brev där det står "Ang din bestridan hänvisar vi till telefonsamtal fr xxxxx om att betala xxxx kr för att dra tillbaka ärendet fr kfm och fortsätta enligt avbetalningsplanen."

Snaran runt halsen sitter väääääldigt tajt just nu!

Hur mycket pengar ligger skulden på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp