Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestrida skulder.

Eller så avvaktar du till efter ev inledande och tar upp det med din handläggare att skulden inte stämmer.
Jag hade tre olika lån där det skickades in oriktiga uppgifter. En påhittad skuld, två med fel summa och påhittat datum där de påstod att lånet var tåget efter min ansökan. Jag fick det justerat efter att jag påvisade för min handläggare att det var fel.
Jag kommer inte söka skuldsanering fråns tidigast nästa år. Men som jag fått svar här så kan även ett bestridande mot en felaktig skuld riskera att ligga mig i fatet vid en ansökan, vilket ju är rätt sjukt. Har lite att fundera på och se över helt klart.

Jag kommer inte söka skuldsanering fråns tidigast nästa år. Men som jag fått svar här så kan även ett bestridande mot en felaktig skuld riskera att ligga mig i fatet vid en ansökan, vilket ju är rätt sjukt. Har lite att fundera på och se över helt klart.
Lagen, i sin majestätiska jämlikhet, förbjuder både rika och fattiga att sova under broar, att tigga på gatorna och att stjäla brödlimpor.

Lagen, i sin majestätiska jämlikhet, förbjuder både rika och fattiga att sova under broar, att tigga på gatorna och att stjäla brödlimpor.
Eh, va? Att man kan bli nekad skuldsanering om man bestrider en rent felaktig skuld, hur är det rätt? Finns snarare ojämlikhet i det, så hur menar du ?

Jag har fått rådet att bestrida skulder. Moralen i det hela ställer jag mig tveksam till, men skulle vilja förstå lite mer om vad det innebär.
Säg att man bestrider alla skulder när man skrivit på delgivning. Då är det upp till borgenärerna att dra det till domstol. Om jag sen inte svarar domstolen så meddelas en treskodom? Och då kan det återigen gå till KFM. Går det samma väg som en vanlig skuld då, eller direkt till "skuld att betala"?
Hur lång tid tar den processen ungefär, alltså hur mycket tid kan man köpa sig genom att bestrida?

Har läst att det kan tala emot en framtida skuldsanering om man har bestridit skulder, kan någon dom exakta detaljerna?

Tacksam för tips och info.
Hamnar man på lexbase om de kmr domslut från tingsrätten angående bestrida skuld

Jag har beslutat mig för att inte bestrida. För mig faller det på moral och att ta upp rättsväsendets resurser i onödan. Jag har tagit tillräckligt med dåliga beslut och jag är klar med det. Löneutmätning lär således starta i oktober för mig och jag kommer nu att lägga mitt fokus på att förlika mig med det, samt ha koll på att alla skulder kommer in. Sen, när jag har alla skulder där och kan se en prognos för hur många år det tar att betala, får jag besluta mig för om jag så småningom ska söka skuldsanering. Enligt testet på KFMs hemsida så verkar jag vara aktuell för det. Saknar dock tidsmässigt distans till brytpunkten så först i slutet av nästa år, tidigast.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp