Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bestrida kronofogden

Hej har en räkning på 6000 kr. Jag ville undvika betalningsanmärkning så bestred ett ärende för att köpa mig tid. Kommer kunna betala denna i slutet av månaden. Står att om man bestrider kan dom komma att gå till domstol osv men hur länge dröjer det? Har ringt och pratat med dom så det ska nog vara lugnt men tänkte om någon bestridit innan)

Hej har en räkning på 6000 kr. Jag ville undvika betalningsanmärkning så bestred ett ärende för att köpa mig tid. Kommer kunna betala denna i slutet av månaden. Står att om man bestrider kan dom komma att gå till domstol osv men hur länge dröjer det? Har ringt och pratat med dom så det ska nog vara lugnt men tänkte om någon bestridit innan)
Tar månader. Sen kan du ändå komma överens med dem som du är skyldig att betala under tiden så om du kan betala i slutet av oktober ändå lär det inte vara några problem. Hade ärenden jag bestred i början av året som skulle ha gått till domstol nu i september först, men jag hörde av mig till tingsrätten och sa att jag accepterar skulderna, inget mer med det och skulderna hamnade nu hos KFM efter ytterligare några veckor.

När du bestridit har långivaren 1 månad på sig att meddela KFM om ärendet ska vidare till TR.

Om de inte hör av sig skriver KFM av ärendet efter att månaden har gått och långivaren kan antingen gå till KFM igen eller gå med en stämning till TR.

Så bäst är att meddela långivaren att du kommer betala vid månadsskiftet, då bör de inte ta det till TR innan dess. Om de skickar till TR innebär det extra kostnader för dig, och normalt tar det 2-3 månader innan det blir förhandling där.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp