Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestrida delgivning KFM

När du bestrider meddelar kf den du är skyldig pengar att du bestridit. Sen lägger Kf ärendet på is i max 30 dagar. Då är det upp till den du är skyldig pengar att höra av sig inom dessa 30 dagar annars avslutar Kf ärendet efter 30 dagar.
Min erfarenhet är att borgenärer brukar höra av sig max en vecka efter bestridan och vill ha underlag på genomförd betalning.

Om du ska få pengar först om tre månader så är bästa sätet att vinna så mkt tid som möjligt att inte skriva under (eller bestrida) första brevet. Sen komemr påminnelse ca 7-14 dagar efter första brevet. Struntar du i påminnelsen kan du vänta ytterligare en tid, om du t ex inte är rädd för att få besök fr Kf i hemmet så kan du vänta tills nån vecka innan du får pengar, skriva under delgivningskvittot då så hinner du eventuellt.
Har gjort allt det. Är nu på dessa 10 dagar jag kan invända. Hörde om någon som bara bestred och de tog det till rätten. Han bara skrev bestrider. sen hörde Tinget av sig.
Om man inte skriver något mer än bestrider. Sen skiter i att från de drar det vidare.

Har gjort allt det. Är nu på dessa 10 dagar jag kan invända. Hörde om någon som bara bestred och de tog det till rätten. Han bara skrev bestrider. sen hörde Tinget av sig.
Om man inte skriver något mer än bestrider. Sen skiter i att från de drar det vidare.
Okej. Jag har bestridit flera ggr och då har inkassobolagen hört av sig och efterfrågat kopia på betalning.

Okej. Jag har bestridit flera ggr och då har inkassobolagen hört av sig och efterfrågat kopia på betalning.
Ahh om man bara bestrider utan att skriva något mer.
Då finns det ju inget underlag för betalning.
Om man säger att den är fel och liknande.

Man får väl dra till med att man ej tagit lånet.
etc etc typ :D

Skriv bara bestrid

sen sker detta
  1. Om du istället väljer att bestrida kravet när brevet från Kronofogden kommer kan inte Kronofogden göra någonting alls förrän en domstol har meddelat att du är betalningsskyldig. Snabbcash är alltså tvungna att lämna in en stämningsansökan hos tingsrätten, vilket de också gör.
  2. Efter några dagar får du ett brev där tingsrätten förklarar att Snabbcash har stämt dig. Även här tillkommer en avgift på 600 kr. Du får på nytt möjlighet att godkänna eller bestrida kravet. Om du inte svarar kan en så kallad tredskodom meddelas. En tredskodom innebär att Snabbcash får sitt betalningskrav fastställt i en dom utan någon prövning av målet i sak. De kan därmed få hjälp av Kronofogden med att driva in skulden.
  3. Väljer du att bestrida kravet måste du motivera på vilken grund du väljer att bestrida. Du kan t.ex. säga att du aldrig har lånat några pengar eller att skulden inte har förfallit till betalning än. Oavsett vad din anledning är måste den motiveras.

Hej. Hur går man tillväga att bestrida. Räcker det med att skicka in att man bestrider?
Lr vill de ha en hel uppstats om varför?

Räcker med att.
Skadar inte att ange varför fordran är felaktig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp