Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestämma själv

När allt har rasat och man har fått löneutmätning så är det precis som ni säger alla ni som är i samma sits som jag. Man är lugnare , har inte lika ont i magen o man klarar sig ändå på det lilla man får kvar. Men tycker att man skulle kunna logga in sig på KF och kunna se alla sina skulder vilken procent det är i ränta och hur jag vill placera pengarna på dom skulder jag har. För det är ju nu som inte hjärnan hela tiden är på högvarv av alla tankar på hur man ska få ihop det med alla skulder.
Tänk att ändå kunna få tid till att i lugn och ro bestämma vilken skuld som ska bort först osv. dras det nästan 12 000 kr varje månad så är det ju i alla fall en summa som kan läggas på den skulden som är mest ränta på. Skulle vara bra för självkänslan också att se hur skuldberget försvinner fortare om man kan bestämma själv istället för att det fördelas.
Lite funderingar så här på natten , hoppas ni förstår hur jag menar. Tror att många av oss har hamnat i den skiten inte för att man levt i lyx utan för att klara vardagen.Kan tänka mig att vi på kuppen skulle kunna lära oss massor om räntor , avbetalningar o hur man ska tänka

När allt har rasat och man har fått löneutmätning så är det precis som ni säger alla ni som är i samma sits som jag. Man är lugnare , har inte lika ont i magen o man klarar sig ändå på det lilla man får kvar. Men tycker att man skulle kunna logga in sig på KF och kunna se alla sina skulder vilken procent det är i ränta och hur jag vill placera pengarna på dom skulder jag har. För det är ju nu som inte hjärnan hela tiden är på högvarv av alla tankar på hur man ska få ihop det med alla skulder.
Tänk att ändå kunna få tid till att i lugn och ro bestämma vilken skuld som ska bort först osv. dras det nästan 12 000 kr varje månad så är det ju i alla fall en summa som kan läggas på den skulden som är mest ränta på. Skulle vara bra för självkänslan också att se hur skuldberget försvinner fortare om man kan bestämma själv istället för att det fördelas.
Lite funderingar så här på natten , hoppas ni förstår hur jag menar. Tror att många av oss har hamnat i den skiten inte för att man levt i lyx utan för att klara vardagen.Kan tänka mig att vi på kuppen skulle kunna lära oss massor om räntor , avbetalningar o hur man ska tänka
Håller med att det vore bra med en egen sida där man kan följa sina skulder. Du kan inte påverka hur dom ska fördela pengarna tyvärr men om du mot förmodan får extra pengar och vill betala in extra så kan du bestämma själv, då får du ringa och be om ärendenummer på skulderna, summa osv så anger du den skuld du vill betala in mer på. Så sa dom till mig i alla fall.

Det är på gång med mina sidor. Exakt vad det innebär är lite mer osäkert. Jag skulle gissa om några år.

Att själv få fördela pengarna kommer inte vara aktuellt med mindre än en ändring av lagar, jag förstår att man själv vill att pengarna ska gå till den som har högst ränta, men ur någon sorts rättsperspektiv vore det lite skevt om dom som vänt sig till kf får betala 600 kr per år för att ha ärendet inne för verkställighet, och inte får en krona av det som flyter in pga att gäldenären väljer att själv prioritera andra skulder

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp