Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Bestäm vad jag ska göra :(

Hej!

Jag har lån som gör att jag går back -9000 varje månad innan jag ens räknat med något annat som el mat osv. Detta är efter att jag har pratat med företagen och fått beloppen sänkta. Jag har inget hemma att sälja och jag har inga betalningsanmärkningar och är livrädd för inkasso. Har fått ett låne erbjudande på 100 000 som kan hålla mig flytande ett tag men sen blir det ju bara värre. Jag skäms att jag är 40 med heltidsjobb och inga barn och ändå så här dålig på ekonomi:(

Vad har du för inkomst?
Vad har du i kreditbetyg?
Erbjudandet på 100 kr, var kommer det ifrån?

Lättare att hjälpa om du radar upp alla dina lån med ränta och månadsbelopp och totalskuld för varje aktör, samt övriga kostnader du har.

Inkomst 180000, erbjudande equilo via Sambla, kreditbetyg 2.4 via kreddy. Jag har gått till en skuld rådgivare hos kommunen som gjorde en kalkyl, inte mycket hjälp

Oj, med den låga inkomsten och skulder på 1,1 blir väldigt svårt om inte omöjligt att få bukt på skulderna.
Har du tänkt söka skuldsanering?
Du behöver tredubbla inkomsten för att ha en chans.

Kan jag göra det utan skulder hos kronofogden? Skulle du göra det?

Inkomst 180000, erbjudande equilo via Sambla, kreditbetyg 2.4 via kreddy. Jag har gått till en skuld rådgivare hos kommunen som gjorde en kalkyl, inte mycket hjälp
Har du 15 000 kr / mån i lön före skatt?

Skulder på 1,1 miljoner
Tänk igenom situationen väldigt noga först. Tar du lånet så är det ett nytt lån. det blir ett stort hinder i närtid om skuldsanering är ett alternativ.

Jag skrev om bland annat lite om skuldsanering utan att släppa skulderna, vilket inte är några konstigheter.
Även den tråden som Myra länkade

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp