Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beslutat av släppa allt!

Hej!
Varit väldigt aktiv här senaste veckorna då livet vände till det värre..
Mitt stora lån gick till inkasso! Nu ligger allt hos inkasso och jag orkar inte längre kämpa med att hitta pengar varje månad.. Flera 1000:- back varje månad!
Min kille erbjöd hjälp men valde till slut att tacka nej till det för det fick mig att må ännu sämre än va jag redan gör och jag uppskattar eran uppriktighet i mitt förra inlägg. Fick helt andra tankar efter det! Gråtit och varit nedstämd men nu får det räcka med det också! Måste gå vidare och lära mig leva med att det är såhär nu, får göra det bästa av situationen för mina barn.
Uppskattar att jag kunnat skriva här faktiskt! Skönt att det är fler än en själv.. Jag känner att jag inte ens skäms längre, jag har numera insett hur snabbt det kan gå fel!
Något positivt iallafall är att man slipper terrorn från alla lånebolag inte 20 missade samtal under en arbetsdag mera! Otroligt skönt att slippa den stressen!
Önskar er en fin kväll

Bra beslut när det inte går länge så är det bara att bara droppa allt istället för att dra ut på det för länge blir bara jobbigare och jobbigare destå längre man betalar och går back. Hur ser möjligheten för skuldsanering ut?

Se till att blocka alla nummer som ringer. Om det inte är ett nummer du känner igen så är det en borgenär med 99% sannolikhet närmsta månaderna. Svara inte på samtal och svara inte på mail är mitt råd. En del kommer locka med ebjudanden etc som inte hjälper i längden.
Är det skuldsanering på gång så ge dom ingen kommunikation eftersom det som sägs kan användas mot dig vid överklagan om du sagt något fel.

Bra beslut när det inte går länge så är det bara att bara droppa allt istället för att dra ut på det för länge blir bara jobbigare och jobbigare destå längre man betalar och går back. Hur ser möjligheten för skuldsanering ut?

Se till att blocka alla nummer som ringer. Om det inte är ett nummer du känner igen så är det en borgenär med 99% sannolikhet närmsta månaderna. Svara inte på samtal och svara inte på mail är mitt råd. En del kommer locka med ebjudanden etc som inte hjälper i längden.
Är det skuldsanering på gång så ge dom ingen kommunikation eftersom det som sägs kan användas mot dig vid överklagan om du sagt något fel.
Jag vet inte om beloppet är tillräckligt stort för skuldsanering! Men det hade ju helt klart varit det jag önskar!
Räntorna är de som skrämmer mig mest, att jag aldrig kommer va skuldfri för att räntorna tickar på såpass mycket!
Ang borgenärer som kommer ringa, kommer aldrig svara! Vädjat om hjälp osv men dom har varit stenhårda, speciellt alektum. Skulle dom nu komma med erbjudande och hjälp så kan dom ta sig i röven helt ärligt! Försökt ducka betalningsanmärkningar, men när jag väl får en så är det ju redan kört! Då bryr jag mig inte längre.

Jag vet inte om beloppet är tillräckligt stort för skuldsanering! Men det hade ju helt klart varit det jag önskar!
Räntorna är de som skrämmer mig mest, att jag aldrig kommer va skuldfri för att räntorna tickar på såpass mycket!
Ang borgenärer som kommer ringa, kommer aldrig svara! Vädjat om hjälp osv men dom har varit stenhårda, speciellt alektum. Skulle dom nu komma med erbjudande och hjälp så kan dom ta sig i röven helt ärligt! Försökt ducka betalningsanmärkningar, men när jag väl får en så är det ju redan kört! Då bryr jag mig inte längre.
Märklig inställning.

Varför skulle du inte tacka ja till hjälp även om du fått en betalningsanmärkning? Den kommer ju försvinna ändå.
Sen ska man inte tacka ja till något som inte är hanterbart ändå.

Alternativet är kanske löneutmätning i 10 år?

Går du back varje månad nu så är det ju värt att söka imo. Då är du ju i princip kvalificerad insolvent för tillfället. Finns många som fått skuldsanering med ett par hundratusen i skuld. En del hamnar tom på 0 plan att dom inte betalar något.
Blir det nej så blir det nej. Då har du i varje fall provat. Du har inget att förlora på att testa

Märklig inställning.

Varför skulle du inte tacka ja till hjälp även om du fått en betalningsanmärkning? Den kommer ju försvinna ändå.
Sen ska man inte tacka ja till något som inte är hanterbart ändå.

Alternativet är kanske löneutmätning i 10 år?
Jag menar om dom helt plötsligt skulle vilja förhandla med en avbetalning..
självklart tar jag väl hjälp om det handlar om löneutmätning eller skuldsanering men kommer ju inte gå med på en avbetalning till inkasso om jag får löneutmätning eller skuldsanering! Så menar jag

Jag menar om dom helt plötsligt skulle vilja förhandla med en avbetalning..
självklart tar jag väl hjälp om det handlar om löneutmätning eller skuldsanering men kommer ju inte gå med på en avbetalning till inkasso om jag får löneutmätning eller skuldsanering! Så menar jag
Om du har råd att betala på avbetalningen så är det ju klart bättre än löneutmätningen. Löneutmätning kan ju pågå i evigheter.

Om du har råd att betala på avbetalningen så är det ju klart bättre än löneutmätningen. Löneutmätning kan ju pågå i evigheter.
Men det utgår jag från att jag inte kommer.. med tanke på att inkassobolag vill ha så korta avbetalningar som möjligt.. visst hade det varit en absolut.. men finns ju en anledning till att mitt stora lån gick till inkasso.. för att jag har för höga inkasso avbetalningar..
Då betalar jag hellre in det till KF.. om jag nu ändå har utmätning.. Annars hamnar jag ju på samma stressnivå igen att lösa pengar

Går du back varje månad nu så är det ju värt att söka imo. Då är du ju i princip kvalificerad insolvent för tillfället. Finns många som fått skuldsanering med ett par hundratusen i skuld. En del hamnar tom på 0 plan att dom inte betalar något.
Blir det nej så blir det nej. Då har du i varje fall provat. Du har inget att förlora på att testa
Nej det är väldigt sant! Får skicka in en ansökan och se vad som sker! På deras sånt egna test så står det att jag är klassificerad att kunna bli beviljad det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp