Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beslutad skuldsanering frågor

Hej!
Har litet funderingar se om nån kan svara,
Fick beviljad skuldsanering 29/12 -23 så den vinner laga kraft den 19/1, har inte hört något om att den skulle vara överklagad, hur fort och vart kan man se att den vunnit laga kraft?

Hej!
Har litet funderingar se om nån kan svara,
Fick beviljad skuldsanering 29/12 -23 så den vinner laga kraft den 19/1, har inte hört något om att den skulle vara överklagad, hur fort och vart kan man se att den vunnit laga kraft?
Du kan inte se det men om du kollar post och inrikestidningar (poit) så kommer du se ett datum där när din sanering blivit beviljad men att det vunnit laga kraft finns ingen information om.
Har du inte hört nått så är det klart, typ.

Grattis (förhoppningsvis)!!

Man bör väll kunna ringa KFM (eller är det till tingsrätt det överklagas?) och fråga kanske dag 24 (3 veckor + 3 postdagar) om skuldsaneringen vunnit laga kraft eller om någon överklagat.
Det är väll en ganska naturlig och vanlig fråga kan jag tänka mig, då det är något man vill med säkerhet veta direkt.

Imorgon vinner den laga kraft, om ingen överklagat. Om du ringer på onsdag tänker jag att du kan få ett svar med säkerhet.

Senast ändrad:
Min skuldsanering fick laga kraft en fredag och på onsdagen veckan efter så var mitt saldo hos kronofogden nollat och dagen efter det (torsdag) fanns anmärkningen ”Skuldsanering beviljad" tillagd på minuc.se.
Beslutet vinner laga kraft dagen efter 3 veckor i ditt fall blir det lördagen den 20/1-2024.

Du kan inte se det men om du kollar post och inrikestidningar (poit) så kommer du se ett datum där när din sanering blivit beviljad men att det vunnit laga kraft finns ingen information om.
Har du inte hört nått så är det klart, typ.
Såvitt jag vet så kan man se det genom att man har ett nollat skuldsaldo på "mina sidor" på KFM's hemsida.
Så var det tidigare iaf.

Okej, vet du hur fort efter att den vunnit laga kraft som man kunde se att saldot blev noll?

Grattis (förhoppningsvis)!!

Man bör väll kunna ringa KFM (eller är det till tingsrätt det överklagas?) och fråga kanske dag 24 (3 veckor + 3 postdagar) om skuldsaneringen vunnit laga kraft eller om någon överklagat.
Det är väll en ganska naturlig och vanlig fråga kan jag tänka mig, då det är något man vill med säkerhet veta direkt.

Imorgon vinner den laga kraft, om ingen överklagat. Om du ringer på onsdag tänker jag att du kan få ett svar med säkerhet.
Överklagandet skall vara ställt till tingsrätten, men skickas till Kronofogden.
Detta för att det ska prövas om överklagandet inkommit i rätt tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp