Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beslut om skuld att betala… vad händer sen?

Jag har skrivit under delgivningar i tid och gjort det jag ska. Hade säkert kunnat dra på det men orkar inte… gör mig inte så mycket om jag får löneutmätning några månader innan samtal om skuldsanering. Det som är jobbigast är vad de kommer säga på jobbet.
Försöker även betala bort små skulder så jag kan visa på att jag försökt.

ska skicka in personligt brev också så kanske man inte får så många frågor när det väl är dags för inledande samtal.
Tänker exakt samma. Man får bara ta de på nåt vis

Tänker exakt samma. Man får bara ta de på nåt vis
Är du också påväg att få utmätning? Tänkte du prata med arbetsgivaren innan eller bara låtsas som inget? Jag är kluven men på ett sätt så är det kanske skönt att berätta så behöver man inte gå runt och oroa sig för vad alla ska tänka :(

Är du också påväg att få utmätning? Tänkte du prata med arbetsgivaren innan eller bara låtsas som inget? Jag är kluven men på ett sätt så är det kanske skönt att berätta så behöver man inte gå runt och oroa sig för vad alla ska tänka :(
Släppte allt nu i november så antagligen i maj juni beroende på handläggningstid osv. Skickade ansökan om skuldsanering ihop med budget skuldrådgivaren i början på oktober så har jag tur så får jag inledande innan men räknar med löneutmätning. Har inte bestämt mig ännu hur jag ska göra säg elr inte. Jag försöker att förminska de hela så mkt som möjligt för att klara tanken,mist närstående osv och man har livet och hälsan, vad gör de om 100 år liksom då är vi nergrävd.

Släppte allt nu i november så antagligen i maj juni beroende på handläggningstid osv. Skickade ansökan om skuldsanering ihop med budget skuldrådgivaren i början på oktober så har jag tur så får jag inledande innan men räknar med löneutmätning. Har inte bestämt mig ännu hur jag ska göra säg elr inte. Jag försöker att förminska de hela så mkt som möjligt för att klara tanken,mist närstående osv och man har livet och hälsan, vad gör de om 100 år liksom då är vi nergrävd.
Beklagar din förlust :( Håller tummarna för dig att du får igenom en sanering. Nä precis så försöker jag också tänka… Har ställt in mig på löneutmätning och att jag blir nekad skuldsanering första gången jag söker men tänker att jag blir beviljad andra gången så om 7 år ungefär är man fri.

Beklagar din förlust :( Håller tummarna för dig att du får igenom en sanering. Nä precis så försöker jag också tänka… Har ställt in mig på löneutmätning och att jag blir nekad skuldsanering första gången jag söker men tänker att jag blir beviljad andra gången så om 7 år ungefär är man fri.
Tänkter exakt samma! Nu har man ju ingen återvändo så de är bara att åka med och försöka göra de bästa och försöka va lite mindre känslomänniska fast det inte är det enklaste

Nu har jag fått brev om att jag ska fylla i mina inkomster med mera då jag har en skuld och löneutmätning ska ske. Nu undrar jag när arbetsgivaren får brev från Kronofogden. Är det efter jag skickat in detta eller har de också fått brev nu?

Nu har jag fått brev om att jag ska fylla i mina inkomster med mera då jag har en skuld och löneutmätning ska ske. Nu undrar jag när arbetsgivaren får brev från Kronofogden. Är det efter jag skickat in detta eller har de också fått brev nu?

Fick du nu? En lördag?
Dom kan ha fått nu, men inte säkert

Tror mycket går med automatik. Att vissa brev skickas ut x antal dagar efter skulden ska vara betald osv. Men arbetsgivaren får brev i samband som jag får eller får arbetsgivaren först efter att jag skickat in mina inkomster?

Är ingen automatik i något efter skuld att betala brevet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp