Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

besök/utmätning - vad händer?

utmätning

jo, vi har utmätning på lönen också. Och hus. Så det är väl antagligen huvudanledningen till att de kommer.

jo, vi har utmätning på lönen också. Och hus. Så det är väl antagligen huvudanledningen till att de kommer.

Usch va jobbigt!!...Vi har också hus och det är det som känns så hemskt om de tänker ta det,vi har precis börjat med utmätning på lönen men är så nervös vad nästa steg blir!Men det måste väl vara ett övervärde på huset när man dragit från vad banken ska ha för bolånen för att det ska vara värt för kfm att sälja för att få inpengarna till skulderna.Hur mycket har ni utmätning /mån,om jag får fråga det?

haha, om jag någon gång hamnar i den sitsen hade jag rensat hela huset på värde :p

drygt

ja, det är en skitjobbig situation. Man vet ju liksom inte riktigt vad som ska hända. Det finns vad jag vet inget av värde - inte ens huset, men osäkerheten tar kål på en.

Det är nog många som rensar, fast det syns ju och då kommer de tillbaka. Bättre ha det överstökat nu när det gått så långt känner vi.

ja, det är en skitjobbig situation. Man vet ju liksom inte riktigt vad som ska hända. Det finns vad jag vet inget av värde - inte ens huset, men osäkerheten tar kål på en.

Det är nog många som rensar, fast det syns ju och då kommer de tillbaka. Bättre ha det överstökat nu när det gått så långt känner vi.

Fan...ja det är jobbigt att inte veta,klumpen i magen dygnet runt!! Känns som om det aldrig kommer bli bättre..men det måste det!!Håller med om att det är bättre att få det överstökat för det är ju nog jobbigt som det är liksom ! Tur att detta forum finns iaf,så man kan få prata av sig när man behöver.Hoppas allt löser sig för er till det bästa,och skriv gärna och tala om hur besöket gick,när det är avklarat. Kram kram till er

besök avklarat

Hej!

Det är många som verkligen gett stöd när jag ställde min fråga. Det går varit till väldigt stor hjälp och jag vill berätta hur utmätningen gick. De kom på ungefär utsatt tid. Gick raka vägen från hallen till köket där de satt i c:a 45 minuter och pratade. De var enormt trevliga, inte ett dugg dömande, hade mycket medlidande med situationen och gav flera råd. De ansåg inte att huset gick att mäta ut då den senaste värderingen var lägre än vad vi har lån på. Inte med mycket men det finns inget övervärde. Sen lämnade de huset utan att titta i ett enda rum förutom köket ( de kunde nog se redan där att vi inte sitter på en massa prylar). Våra två bilar (ingen av dem är värda mer än 2000-2500 kr och vi behöver dem för jobbet) ville de inte ha något med att göra :). Råden var: gör inga avbetalningsplaner med inkassobolag nu när allt gått så långt, låt även resten falla eftersom det annars tar av pengar som är räknade som existensminimum, lägg på luren till inkassobolagen om de är otrevliga eftersom man redan mår dåligt som skuldsatt och sök skuldsanering. Konstigt nog gav detta besök nytt hopp om att vi en dag ska kunna reda ut vår situation.

glömde

De ansåg dessutom att det mesta man köper och tar hem har förlorat sitt värde när man kommer hem och ställer det på golvet, vilket ju är fullständigt sant. Men det var skönt att höra att de verkligen hade sunt förnuft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp