Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

besök/utmätning - vad händer?

Hej!
Vi kommer om en och en halv vecka att få besök att kf ska utföra en utmätningsförrättning. Vad är man egentligen intresserade av? Jag har pratat med dem och de säger att man får ha saker som är helt normala i ett hem.

Nu är det så att vi har två datorer: en är 11 år gammal men har väl fått viss uppgradering i och med mer ramminne osv, en är 5 år gammal och i ursprungsskick. Vad jag förstår får man ha en dator men har man fler så kan de ta en. Datorerna är så gamla att de egentligen inte har något värde - plockar de ändå den ena?

Vi har också 3 tv-apparater varav två är tjock tv (15 resp 11 år gamla) och en platt tv som är 5 år gammal. Hur resonerar man? Tar man hänsyn till att de inte har något egentligt värde längre och låter dem vara?
/Björn

Hej!
Vi kommer om en och en halv vecka att få besök att kf ska utföra en utmätningsförrättning. Vad är man egentligen intresserade av? Jag har pratat med dem och de säger att man får ha saker som är helt normala i ett hem.

Nu är det så att vi har två datorer: en är 11 år gammal men har väl fått viss uppgradering i och med mer ramminne osv, en är 5 år gammal och i ursprungsskick. Vad jag förstår får man ha en dator men har man fler så kan de ta en. Datorerna är så gamla att de egentligen inte har något värde - plockar de ändå den ena?

Vi har också 3 tv-apparater varav två är tjock tv (15 resp 11 år gamla) och en platt tv som är 5 år gammal. Hur resonerar man? Tar man hänsyn till att de inte har något egentligt värde längre och låter dem vara?
/Björn

Varför inte bara flytta undan de bättre till nån bekant en tid....

Hej!

/Björn

de kommer inte vara intresserade av dina gamla datorer eller tv apparater eftersom de är för gamla.de har inget värde.
det som händer är att de kommer gå runt och kolla om du har saker av värde.dyrare smycken,tavlor,om du har en spelmaskin som ps3,xbox värsting stereo med ljudanläggning ja alltså nått som som verkligen man kan få pengar på.så kan de ta det.men jag har läst att det många som fått behålla både datorer mobiler,spelmaskiner.
så om du vet med dig att du har något som är värt en del så säger jag samma göm undan det.men jag tror inte du behöver va orolig för detta.men lever du ihop med någon och denne har dyrare grejer så måste ni bevisa att det är den andres grejer genom kvitton o liknande eftersom de ser allt som ert gemensamma.

har du bil?så kan de även vilja komma kolla på den när de kommer hem till dig.
och det blir ju svårare gömma undan hos en vän eller liknande eftersom de ser att du är registrerad på fordon.

tack!

de kommer inte vara intresserade av dina gamla datorer eller tv apparater eftersom de är för gamla.de har inget värde.
det som händer är att de kommer gå runt och kolla om du har saker av värde.dyrare smycken,tavlor,om du har en spelmaskin som ps3,xbox värsting stereo med ljudanläggning ja alltså nått som som verkligen man kan få pengar på.så kan de ta det.men jag har läst att det många som fått behålla både datorer mobiler,spelmaskiner.
så om du vet med dig att du har något som är värt en del så säger jag samma göm undan det.men jag tror inte du behöver va orolig för detta.men lever du ihop med någon och denne har dyrare grejer så måste ni bevisa att det är den andres grejer genom kvitton o liknande eftersom de ser allt som ert gemensamma.

har du bil?så kan de även vilja komma kolla på den när de kommer hem till dig.
och det blir ju svårare gömma undan hos en vän eller liknande eftersom de ser att du är registrerad på fordon.

Det låter ju väldigt rimligt! Några dyrare andra saker har vi inte utan det var just de här sakerna jag funderade på, men då behöver jag nog inte vara orolig. Grejen är just att när det är såna här grejor som är så gamla så blir det ju bara en förlust att bli av med dem trots att det inte ger några pengar in som sänker skulderna så det hade inte varit så kul.

Jag har bil, men det är en gammal skrutt som inte ens har ett värde på 2000 kronor och jag tror de utifrån det låter den vara eftersom jag behöver den i jobbet.

Tack så otroligt mycket för ditt svar!!!

Vad du också kan göra är ju att ringa dem och helt enkelt förklara att du inte har något av värde, då slipper du kanske t o m besöket helt. Det gjorde i varje fall jag förut och det blev aldrig något besök.

har ringt

Jag har ringt, men de ville komma ändå. Det blir en väldigt onödig resa för dem eftersom det inte finns något av värde.

Hej! Är det stora skulder ni har hos kfm, ,eftersom de absolut vill komma hem och kolla? Är själv orolig för att de ska komma hem till mig med!!!....Så tänkte om det har betydelse för hur mycket pengar det handlar om!!
Jag har i nuläget en skuld på 40 000kr.Glad om du har lust att svara!

Har ni utmätning av lön ? Jag har utmätning av lön på 10000 kr per mån och de gjorde inte besök hos mig då jag inte har några dyra tillgångar. De nöjer sig med löneutmätningen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp