Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Besök från kronofogden

Hej denna dag blev tung ,jag jobbar när min man ringer då har kronofogden varit hemma när min son öppnat, dom fråga efter min man men då säger dom bara okej är inte han hemma vi ska ta kort på huset. vi lägger ett brev i lådan varför vi är här .Min man har inte sanering men trodde lite att man va safe ett tag nu me saneringen vill dom sälja huset orkar jag inte med allt me sanering o nytt boende som man inte få nu då .Dom har redan sagt de inte finns värde för 1 år sen varför lägga energi på att tro att de finns mervärde nu .Min man fick ringa upp hon sa att är värdet som de va för 1 år sen är risken stor huset sälj skit orkar inte detta me :(((( Våra barn vet inte heller så idag blev skit tur de är fredag .Min man har löneutmätning så de är han dom är ute efter .

Så tråkigt stor kram till dig.
Ja, så länge mannen har utmätning så är ni inte safe. Du är dock safe i din skuldsanering beträffande utmätning av hus osv.
Hans del kan ju utmätas. Så oproffsigt att dyka upp och sen bara efterlämna en massa frågetecken.

Men då är man ju inte safe min del kommer också att säljas då .

Men då är man ju inte safe min del kommer också att säljas då .
Din del ingår i skuldsaneringen och din mans i löneutmätning och då är det väl din mans del det räknas på om det finns ett övervärde.

Ja men om dom kommer fram till försäljning så tvingas min del går till försäljning me alltså hela huset

Någon har gjort en annan bedömning av värdet på fastigheten låter det som.

Ja men om dom kommer fram till försäljning så tvingas min del går till försäljning me alltså hela huset
Dom gör väl ny kontroller värderingar en gång om året är Säkert nån kontroll dom måste göra:( men tråkigt är det:(
Känns inte okej att ta kort när inte personen det gäller är hemma o ett barn öppnar.
Eller barnet kanske är vuxet? Men ändå

Ja jg mår skit nu o vad säger kort på huset ingenting .Lasseman det är väl en ny tillgångs undersökning men det är ju bara hans del o få dom 1.4 o vi har lån på 1.2 jag ska h 100 tusen o hans minus alla utlägg de är inte mycket kvar .

Ja jg mår skit nu o vad säger kort på huset ingenting .Lasseman det är väl en ny tillgångs undersökning men det är ju bara hans del o få dom 1.4 o vi har lån på 1.2 jag ska h 100 tusen o hans minus alla utlägg de är inte mycket kvar .
Då har du svaret där dvs det finns inget övervärde.
Kram på dig. ❤️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp