Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berg av ångest

Nej det stämmer inte. Min särbo tog ett lån i sitt namn för att hjälpa mig, alltså det lånet gick till mina skulder och hon får pengar från min sanering.

Hon tog ett lån åt mig vilket innebär att jag är skyldig henne dom pengarna, alltså får jag uppge den skulden i min sanering.
Fanns det handlingar på detta ?
Kan ju bli svårt att bevisa annars.

Fast då är chansen till en skuldsanering extremt långt borta.

varför ljuger du?

Jag snodde mina föräldrars bank id, köpte grejer o tog lån för 200tkr, köpte mobiler på abb, hämtade ut med deras pass, tog sen på mig allt, polisanmälde mig själv, är dessutom dömd för bedrägerier flera ggr, aldrig fått annat än samhällstjänst, första gången bara villkorlig dom, jag fick sanering 2 år efter jag fick min sista dom.

när det gäller brott inom familjen behöver det inte ens gå till åtal, lite speciellt. 800k är förvisso mycket, vilket kanske gränsar till fängelse men skyller du på din sjukdom spel blir det sannolikt vårdprogram plus villkorligt med samtal, du får en person inom frivården som stöd.

om jag fick sanering kan alla få.
det viktiga är att man gjort något för o lösa sitsen. sökt hjälp.
folk på detta forum snackar så mycket skit o kan inget. folk gissar mycket. ett par som kan lite om domar, straff o varit där men många gissar.

Senast ändrad:
Nej, varför ljuger du?

Jag snodde mina föräldrars bank id, köpte grejer för 200tkr, tog på mig allt, polisanmälde mig själv, är dessutom dömd för bedrägerier flera ggr, aldrig fått annat än samhällstjänst, första gången bara villkorlig dom, jag fick sanering 2 år efter senaste domen.

om jag fick kan alla få.
Hade du blivit dömd till skadestånd så hade det varit myyyycket svårare att få en sanering.

Okej, det är en annan femma då de ej ska ingå i din sanering.
inga skadestånd i min sanering. Dock lån som jag tog i föräldrarnas namn som sen skrevs över på mig efter juridiska svängar. Många bolag kräver mycket bevisning även om man polisanmäler sig själv. Inte bara o skriva över. många brev fram o tillbaka. mna kan också bli polisanmäld av bolagen för bedrägligt beteende / bedrägeri men jag blev inte. hänvisade till spelmissbruk.

man får skicka in polisanmälan till bolagen där man erkänner vad man gjort, men det går inte till rättegång, inte i mitt fall då det är inom familjen.

om det däremot hade lånat av en kompis tror jag åklagare kan driva det trots att ingen inblandad vill men inom familj nej.

du tänker på typ hon biljettbedragerskan catrin hedlund som inte gjort rätt för sig o betalt sina skulder? hon får ingen sanering pga det?
Tänjer inte på något faktiskt men att begå bedrägeri och sen få en sanering är nog inte alla förunnat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp