Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berättad till min chef och facket

Hej
Nu har jag berättat det för min chef och facket. Iom att jag jobbar på säkerklassad 3 ställe. Att jag är skuldsatt och har löneutmätning. Betalar 17 tusen per månad. Den situationen jag inte själv vald. Men nu är jag här.

Behöver jag numera vara orolig att förlora jobbet eller /om mina kollegor tar redan på det ?

Hej
Nu har jag berättat det för min chef och facket. Iom att jag jobbar på säkerklassad 3 ställe. Att jag är skuldsatt och har löneutmätning. Betalar 17 tusen per månad. Den situationen jag inte själv vald. Men nu är jag här.

Behöver jag numera vara orolig att förlora jobbet eller /om mina kollegor tar redan på det ?
Vad sa din chef om detta, det är mer relevant?

Det behöver du nog fråga framförallt chefen om.

Min erfarenhet är att om din anställning är beroende utav din skuldsättning så har dom själva koll på detta.7

I mitt fall när jag var inom försäkringsbranschen var det inget problem men med ett nytt EU-lagkrav så förändrades det och då hade arbetsgivaren en vana att årligen ta en upplysning (via Bisnode).

Så, vad jag vill ha sagt är att dom själva hade tagit reda på det vilket gör att det enbart är positivt att du själv tog initiativet före och informerade.

Tack snälla gör alla svar och stöttning

Tack snälla gör alla svar och stöttning
Jag har också berättat åt mina chefer och blev positivt överraskad. Det var bara förståelse och stöd från deras sida och resultatet av detta är att jag faktiskt nu gillar dem (som jag faktiskt inte gjort innan)som gör att jag trivs ännu mer på jobbet. Det visade sig att de båda två är riktigt bra människor. Dessutom har jag också berättat för alla om mina ekonomiska problem och min spelmissbruk och det gör att man kan se vem är vem (som en lakmus papper),vet att det finns såna som snackar shiit och garvar bakom ryggen men bryr mig inte om dem utan om de andra. Varför dölja?

Jag har också berättat åt mina chefer och blev positivt överraskad. Det var bara förståelse och stöd från deras sida och resultatet av detta är att jag faktiskt nu gillar dem (som jag faktiskt inte gjort innan)som gör att jag trivs ännu mer på jobbet. Det visade sig att de båda två är riktigt bra människor. Dessutom har jag också berättat för alla om mina ekonomiska problem och min spelmissbruk och det gör att man kan se vem är vem (som en lakmus papper),vet att det finns såna som snackar shiit och garvar bakom ryggen men bryr mig inte om dem utan om de andra. Varför dölja?
Upp till var och en att berätta. Ens privatekonomi är ju trots allt ens privatekonomi. Alla behöver heller veta allt om alla. Behöver man prata så finns det läkare.

Upp till var och en att berätta. Ens privatekonomi är ju trots allt ens privatekonomi. Alla behöver heller veta allt om alla. Behöver man prata så finns det läkare.
Jag håller med en vis del men den här forumet finns för man ska kunna berätta och lära av andras lycka och misstag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp