Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berätta...

Hej alla!

Jag har gått runt och förberett mig ett tag på att berätta för min närmaste vän om min situation och jag tror att jag kommer göra det idag.
Den personen har hjälpt mig med ett lån och mitt spelberoende jag har lyckats ändå hamna hos KF.
Jag ska försöka få skuldsanering och eftersom det påverkar henne så måste jag berätta allt.
Jag har extrem ångest över det här och behöver alla råd som ni har. Hur jag ska lägga fram det och så.

Min största rädslan att förlora den personen. :’(

Usch. Känner verkligen igen mig i din situation. Var för ett tag sedan tvungen att berätta för min flickvän hur illa ställt det var för min egen del.
Tyvärr finns det inga andra sätt än att bara säga som det är. Vara beredd på att du kan få starka reaktioner och att det blir en besvikelse från hennes sida.
Det finns inga garantier för att man inte kommer att förlora någon när man har svikit. Men sanningen kan vara befriande, att stå för att man är människa och har gjort fel. Men att samtidigt vilja göra bättre i framtiden.
Det finns oftast en väg tillbaka när man sårar...med tid och ansträngning.
Hoppas att allt går bra!

Förstår dig 100%. Jobbigt, men det kommer kännas lättare när du väl fått det ur dig. Var 100% ärlig och tillåt den andra att känna sig ledsen/arg/besviken.

Tack för ert stöd! Uppskattar det innerligt!

Är det något som jag bör tänka på, något som jag inte ska glömma att säga?
Hur ska jag taggar ner min ångest.

Ibland är det lättare att skriva ett brev.

Tack för ert stöd! Uppskattar det innerligt!

Är det något som jag bör tänka på, något som jag inte ska glömma att säga?
Hur ska jag taggar ner min ångest.

Svårt att svara på, själv sa jag det bara rakt ut, försökte inte Linda in i bomull eller ge en massa ursäkter. Sedan förklarade jag också att jag verkligen var ledsen över det och att jag har en plan framöver för att det INTE ska hända igen. Brukar även ”rapportera” lite då och då hur det går till min partner.

Varmt lycka till, ärlighet känns bäst även om det är HEMSKT innan och medans man berättar....

Svårt att svara på, själv sa jag det bara rakt ut, försökte inte Linda in i bomull eller ge en massa ursäkter. Sedan förklarade jag också att jag verkligen var ledsen över det och att jag har en plan framöver för att det INTE ska hända igen. Brukar även ”rapportera” lite då och då hur det går till min partner.

Varmt lycka till, ärlighet känns bäst även om det är HEMSKT innan och medans man berättar....
Hur har det påverkat din partner? Hade du något privatlån? Eller skuldsaldo hos KF?

Hur har det påverkat din partner? Hade du något privatlån? Eller skuldsaldo hos KF?

Inget hos KFM men över 500.000 k i ”hemliga” blancolån pga tidigare shoppingdistriktet....påverkade inget ekonomiskt mer än att han lånade mig 100 K för att lösa det värsta, det ska jag betala igen när jag tar samlingslån.

Inget hos KFM men över 500.000 k i ”hemliga” blancolån pga tidigare shoppingdistriktet....påverkade inget ekonomiskt mer än att han lånade mig 100 K för att lösa det värsta, det ska jag betala igen när jag tar samlingslån.

*shoppingberoende

Vad skönt att han var förstående och att han ställde upp på det viset är otroligt fint av honom.

Jag är bara rädd att förlora min bästa vän. Jag känner mig så patetisk och jag vet inte hur jag ska lägga fram det så det inte blir en röra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp