Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Berätta om varför du behövde snabblån

Blev spelberoende efter sålt lägenhet. Fick en vinst på 250 000 spela upp det sen upptäckte jag hur snabbt det gick ta olika lån. Så blev som en jakt kick att hitta nya lån och ta för att sen kunna spela upp... hade runt 20 lån i augusti. Nu har jag 4 lån endast, dålig ränta. Men ingen av dom är snabblån. Även spelfri snart 9 månader.

måste även tillägga som @VTH säger ovanför "brist på kunskap och ha koll"

men måste även säga att jag alltid varit ekonomiskt så ganska oroväckande hur snabbt det kan gå när det kommer till olika beroenden och lån....

vill även tillägga att det finns så många sjuka lånegivare på marknaden som tar så groteska avgifter utöver ränta... ett under att det får försigå.

Överskattat betalningsförmåga, och det var enkelt att söka snabblån.
Lite utmattningssyndrom på det och lånekarusellen var igång.

Inledningsvis för konsumtion för att övergå till att betala andra lån...en jävla karusell som snurrade.

Jag är journalist på Hem & Hyra och ska skriva om att blancolånen har ökat kraftigt.
När man nämner snabblån och liknande tänker många på Lyxfällan, spelmissbruk och överdrivet shoppande. Men enligt flera undersökningar är det minst lika vanligt att de som blir överskuldsatta har råkat ut för en livshändelse, som gjort att en tidigare ok ekonomi inte längre går ihop. Det kan handla om skilsmässa, sjukdom, arbetslöshet eller dödsfall som gör att man inte längre har pengar till hyran, till exempel.
Så nu vill jag fråga de verkliga experterna: varför tog ni snabblån? Berätta gärna kort här - eller i ett mejl till mig, eva.jacobsson@hemhyra.se. Det skulle bidra till en bättre artikel.
Jag är mamma till fyra. Jag blev sjuk, nekades sjukpenning trots flera läkarintyg. 0 kr att leva för och 4 barns munnar att mätta, vad gör man ? Lån, mera lån. Tvingades lämna vårat hem/våran gård som senare socialtjänsten tvingade mig att sälja och hamnade längre ner i skiten, förlust bara där på hundratusen !
Utförsäkrades, fick brev från Kronofogden och innan min 40 årsdag hade jag inte haft så mkt som en betalningspåminnelse.
Blev förnedrad av Försäkringskassan, Socialtjänsten, Arbetsförmedlingen !
Efter att ha suttit vid tågrälsen och funderat på att lägga mig där så gjorde jag ett sista försök till att få hjälp, jag vände mig till just lyxfällan !
Vill bara påpeka att "allt man ser är inte sant", varken jag, mina vänner, barn eller någon kände igen mig i programmet.
Jag fick ta emot hot, kränkande kommentarer och många ansåg att jag borde göra världen en tjänst och DÖ !?
Ett år senare tar min älskade lillebror sitt liv.
Visst, det var jag som tog lånen i ren panik men VAD skulle jag ha gjort ?!
Försäkringskassan, Socialtjänsten, Lyxfällan håller jag ansvarig för att ha förstört mitt liv.... Jag valde nämligen aldrig att bli sjuk.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp