Tänk såhär, så mycket du sparar varje månad, är inte det som kronan drar om ni nu får utmätning. Kronofogden drar ofta så man lever på existensminimum, och därför går det "snabbare" än vad du sparar upp 1 miljon på. Inte många som har karaktär att spara upp till miljonen och samtidigt leva ett liv i existensminimum. Hur gör ni? Våran utmätning börjar nog snart skulle jag tro, ska försöka få frun på skuldsanering som är totalt oskyldig till skulden..
För hennes skull skulle jag skriva ett avtal om det lånet. Att du tar över det när du har möjlighet och går ni isär är lånet "ditt" .
Rätt, det kommer vara lika svårt som för alla andra lån, banken kan vara jättenöjd över att ha 2 att kräva på betalning.Spelar inte så stor roll vad man har skrivit, om inte banken är villig att skriva över lånet.
Det är min poäng.Rätt, det kommer vara lika svårt som för alla andra lån, banken kan vara jättenöjd över att ha 2 att kräva på betalning.
Avtalet kan möjligen vara bra för att styrka regressrätten om sambon får betala lånet och vill ha betalt av dig.