Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berätta för sambo om situation

Hej.

Jag om min sambo skaffade oss en villa Dec -18 och våra liv var frid och fröjd.
Har under 3 år kämpad med mina tidigare dåliga beslut och tyvärr så fortsatte dom dåliga besluten fram tills Maj i år då jag bestämde mig för att sluta ta kontokrediter/smslån och börja beta av alla skulder!
Jag har 150.000:- kvar i diverse smålån och avbetalningar och råkade missa en betalning till Risicum och fick ingen påminnelse eftersom min adress hos dom var fel så hela lånebeloppet på 16.000:- gick till Gothia Inkasso.
Nu känner jag att jag inte klarar av att hålla detta för mig själv lägre.
Har 56.4% i UC-Betyg pga ett tidigare inkasso krav som förstörde mina framtida planer. Hade runt 6% i UC innan och såg en lösning på allt och att samlingslån låg runt hörnet för mig men Inkasso förstörde för mig. Nu när det nya inkassokravet kom så kände jag att jag nått botten.
Jag måste ta och berätta för min sambo och försöka tsm med henne ta ett samlingslån tsm med mig på dessa 150.000:- så jag äntligen kan bli kvitt all skit!
Jag har tänkt att så fort mitt kreditbetyg blir bra igen ska jag baka ihop dom där 150.000:- i ett annat lån jag har så hon tillslut inte behöver stå med på det och kan gå tillbaka till att inte ha några Blanco utöver vårat kontantinsatslån! Jag måste bli bättre på att öppna upp angående min Ekonomi.
Jag är bara så rädd för att berätta. Jag börjar nästan gråta pga tanken. En kille på 26 år är på gränsen till att böla hela tiden haha.
Vi har varit tillsammans i 5 år, bott ihop i 4 år samt farit förlovad i 4 år. Jag hade 2 katter när vi träffades och vi skaffade en hund tillsammans för 4 år sen. Jag får en obehaglig känsla i kroppen av att hon kommer ta sina grejer och dra. Har ju aldrig ljugit om min ekonomi för henne har bara inte berätta något tidigare.
Vet att det finns många här som suttit i samma sits som mig där en konversation angående situationen måste upprätthållas. Hur gick ni tillväga? Gick det bra? Hur stor skuldsumma handlade det om?

Min vän, jag sitter på skulder på en miljon tillsammans med min fru, som jag ljög för 2 gånger att samla lån med mig. Har alltså dragit ner henne till kronan pga mitt ormeri och lögner. Hon hade inget innan mig. Hon förlät mig, och står med mig nu tills allt är betalt. Dina 150.000 är inte så mycket jämfört, och älskar ni varandra så kommer det där att fungera. Var ärlig, omyndigförklara dig själv och låt henne sköta ekonomin. Lägg upp det bra, var äkta och genuin för det var så ni kom in i erat förhållande. Om du är ärlig och gör bättring kommer det där inte vara några problem. Det kanske gör ont i henne, det gjorde det i min fru.. MEN, det går alltid att vända och göra bättre..

Hur fick ni igenom bolånet..?

Hur gick du tillväga dlro med att berätta? La du bara alla korten på bordet och berättade att såhär är det och jag behöver hjälp?

Vi hade inga problem att få bolånet Lasseman. Min Sambo var innan bolånet helt skuldfri så det var nog hennes förtjänst.

Martenioh, mina skulder är pga spelmissbruk.. Så hon fick ju veta lite successivt när jag bara hade 200.000 kr i skuld, och hade vunnit så att jag låg pluss 350.000 istället efter betalda skulder.. Men hur jag berättade sen när allt var borta, och efter jag lurat in henne i allt var ju att jag kom till henne på knäna.. Jag var uppriktigt ledsen över det jag hade gjort och hon såg ångern. Ja, alla korten på bordet.. Ta henne till sängkanten och berätta. 150.000 är något ni kan lösa lätt! Du klarar det, och ni klarar det.. Förstår att det är jobbigt, det var det för mig med. Men du har ännu inte dragit på dig lån i hennes namn/henne som medsökande som jag gjorde. Det är god tid att vända båten och bli hennes bästa vän igen!

Min vän, jag sitter på skulder på en miljon tillsammans med min fru, som jag ljög för 2 gånger att samla lån med mig. Har alltså dragit ner henne till kronan pga mitt ormeri och lögner. Hon hade inget innan mig. Hon förlät mig, och står med mig nu tills allt är betalt. Dina 150.000 är inte så mycket jämfört, och älskar ni varandra så kommer det där att fungera. Var ärlig, omyndigförklara dig själv och låt henne sköta ekonomin. Lägg upp det bra, var äkta och genuin för det var så ni kom in i erat förhållande. Om du är ärlig och gör bättring kommer det där inte vara några problem. Det kanske gör ont i henne, det gjorde det i min fru.. MEN, det går alltid att vända och göra bättre..

Vi står också ihop jag och mannen men ligger på cirka en miljon i lån mellan oss och det känns ganska motigt att få bort. Hur lång tid kommer det ta att betala krona för krona? Det är som att spara en miljon och det vet man ju hur svårt det är. (Kan tänka mig) Krävs en hel del.
Det är ett bra test för att se hur högt älskad man är, urholka ekonomin totalt och se om det spelar någon roll eller inte. (Skämtar) men nog är det tur att man träffat någon som inte helt iskallt packar sina väskor för att man har haft ett allvarligt problem/missbruk som kan jobbas med.

Tog tjuren vid hornen och berättade läget för min sambo. Bröt ihop helt och även hon.
Jag pratade ut om allt jag kände och hur allt låg till. Hon blev jätte arg först men har lugnat sig mer och mer nu under kvällen.
Hon gick med på att hjälpa mig med ett lån då hon bara har 0.9% så hoppas jag på bra erbjudanden från banker!
Hennes enda villkor var att jag skulle börja sälja av det jag inte har användning för och när vi gick igenom allt det så fanns det saker av ett värde på strax över 35.000:- så allt det ligger också ute på annons nu. Känns skit skönt att ha berättat allt även fast det var det jobbigaste jag någonsin gjort! Tog även mig i kragen och berättade för mina föräldrar. Mamma hjälpte mig massor och även pappa som suttit i liknande situation (Han går på löneutmätning hos kf just nu)

Tog tjuren vid hornen och berättade läget för min sambo. Bröt ihop helt och även hon.
Jag pratade ut om allt jag kände och hur allt låg till. Hon blev jätte arg först men har lugnat sig mer och mer nu under kvällen.
Hon gick med på att hjälpa mig med ett lån då hon bara har 0.9% så hoppas jag på bra erbjudanden från banker!
Hennes enda villkor var att jag skulle börja sälja av det jag inte har användning för och när vi gick igenom allt det så fanns det saker av ett värde på strax över 35.000:- så allt det ligger också ute på annons nu. Känns skit skönt att ha berättat allt även fast det var det jobbigaste jag någonsin gjort! Tog även mig i kragen och berättade för mina föräldrar. Mamma hjälpte mig massor och även pappa som suttit i liknande situation (Han går på löneutmätning hos kf just nu)
Jag är glad för din skull att du tog modet att berätta och att det trots allt gått så bra!

Härligt att höra!! Lycka till!!

Vi står också ihop jag och mannen men ligger på cirka en miljon i lån mellan oss och det känns ganska motigt att få bort. Hur lång tid kommer det ta att betala krona för krona? Det är som att spara en miljon och det vet man ju hur svårt det är. (Kan tänka mig) Krävs en hel del.
Det är ett bra test för att se hur högt älskad man är, urholka ekonomin totalt och se om det spelar någon roll eller inte. (Skämtar) men nog är det tur att man träffat någon som inte helt iskallt packar sina väskor för att man har haft ett allvarligt problem/missbruk som kan jobbas med.

Tänk såhär, så mycket du sparar varje månad, är inte det som kronan drar om ni nu får utmätning. Kronofogden drar ofta så man lever på existensminimum, och därför går det "snabbare" än vad du sparar upp 1 miljon på. Inte många som har karaktär att spara upp till miljonen och samtidigt leva ett liv i existensminimum. Hur gör ni? Våran utmätning börjar nog snart skulle jag tro, ska försöka få frun på skuldsanering som är totalt oskyldig till skulden..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp