Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berätta för ny partner om skulder..

Tusen tack för alla era svar! ❤️
Jag har bestämt mig för att berätta när han kommer hem igen. (han är utomlands) vi har även sagt att vi ska provbo ihop då, så nu måste jag ju bara säga det. Så får vi se hur han tar det. Det jag räds för mest är väl hur jag ska förklara hur skulderna uppkommit, för det vet jag knappt själv. Så dumt.. jag skäms så mycket.

Känner väl typ att man vill ha ett bra ”försvar” till varför man hamnat i den situation man är i, om ni förstår hur jag menar?

Jag har ett stort samlingslån på 350k samt en kredit nu på 16k (som är borta inom 3 månader då jag kommer jobba massor extra i sommar) sen csn på 26.

Känns ju som att jag har koll på läget nu och kan betala av mina skulder. Planen är ju att lägga om dem och försöka få en bättre ränta på samlingslånet så fort mitt kreditvärde ser bättre ut.

Senast ändrad:
Varför känner du dig tvingad till att berätta? Din ekonomi är din ensak och om du klarar dig från månad till månad och inte går back så är det ju ingen dålig situation?
Håller helt med dig att man inte behöver berätta, tror mer att TS är orolig om det ska köpas ett hus tex och Hens ekonomi sätter stopp

Det finns förresten många trådar om just detta ämne på forumet och kontentan från det jag själv har läst är väl att det nästan alltid löser sig även om det uppstår chock och bråk i början. hur hade du själv gjort om det hade varit tvärtom och din respektive hade berättat något liknande för dig?

tycker oavsett inte att din skuld på något sätt är någon stor eller ohanterlig!
Du fixar det kompis

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp