Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Berätta för anhöriga

Kommer erbjuda dom mitt bank id :) så dom kan logga in och se mina konton och även kronofogden ! Tack tack :) <3
Jag har så att min lön kommer in på ett konto på mammas bank, och hon betalar hyra, el osv. Och hon får föra över pengar till mig eftersom jag behöver det.
Nu börjar dock mamma komma upp lite i ålder så känns fel att hon ska betala och sköta min ekonomi, så funderar på att fråga om min syster vill ta över det istället. Nu tror jag och det känns som jag skulle kunna ha koll själv, men man vet ju aldrig.

Härligt att höra att du klarade av att berätta för dina föräldrar. För mig var det obeskrivligt lättnad när fasaden rasa och vag var tvungen att lägga korten på bordet.

Jag lyckades avstyra utmätning, så har ingen erfarenhet hur det fungerar. Är det inte så att KFM tar allt utöver förbehållsbeloppet?

Är det inte bättre att betal någon annan skuld än just Handelsbanken om du nu får möjlighet att betala av 300 000:- av 1 000 000:-? Tänkte att det borde vara en av skulderna som du har bäst ränta på och får att snabbare kunna bli kvitt KFM och kunna betal tillbaka till föräldrar bord du kanske tänka lite ”snöbollseffekt”?

Härligt att höra att du klarade av att berätta för dina föräldrar. För mig var det obeskrivligt lättnad när fasaden rasa och vag var tvungen att lägga korten på bordet.

Jag lyckades avstyra utmätning, så har ingen erfarenhet hur det fungerar. Är det inte så att KFM tar allt utöver förbehållsbeloppet?

Är det inte bättre att betal någon annan skuld än just Handelsbanken om du nu får möjlighet att betala av 300 000:- av 1 000 000:-? Tänkte att det borde vara en av skulderna som du har bäst ränta på och får att snabbare kunna bli kvitt KFM och kunna betal tillbaka till föräldrar bord du kanske tänka lite ”snöbollseffekt”?
Normalt sett får du ett förbehålls beloppet , men jag tjänar oftast mer och jämkar så får ut ca 20k istället för 13k ! Däremot i maj så höjs det automatiskt till 17k eftersom sambon går på föräldrar ledighet :) kommer ta bort Handelsbanken i såna fall just för att få bort dom helt ut leken :) ja det tog emot bara hoppas på det bästa :)

Men annars har du helt rätt ! Men däremot så måste Handelsbanken bort eftersom det lånet inte ligger hos kronofogden :)

Jag har så att min lön kommer in på ett konto på mammas bank, och hon betalar hyra, el osv. Och hon får föra över pengar till mig eftersom jag behöver det.
Nu börjar dock mamma komma upp lite i ålder så känns fel att hon ska betala och sköta min ekonomi, så funderar på att fråga om min syster vill ta över det istället. Nu tror jag och det känns som jag skulle kunna ha koll själv, men man vet ju aldrig.
Pengarna och betala hyran och el själv kommer jag nog få göra ! Däremot så får dom gärna kolla mitt konto o så :)

Tack, då förstår jag nog lite bättre hur det fungerar med utmätning.
Ok, då missuppfattade jag dig tidigare, tror att allt var hos fogden. Har du 1 miljon hos fogden och 300k hos Handelsbanken? Hur mycket har skulderna hos fogden ökat/minskat under din två år men utmätning?

Tack, då förstår jag nog lite bättre hur det fungerar med utmätning.
Ok, då missuppfattade jag dig tidigare, tror att allt var hos fogden. Har du 1 miljon hos fogden och 300k hos Handelsbanken? Hur mycket har skulderna hos fogden ökat/minskat under din två år men utmätning?
Faktiskt har alla skulder minskat hos kronofogden och det kommer dom göra fortfarande :) helt riktigt med summorna ! Vissa skulder har kommit dit först och sen efter 7 månader kom några till osv ! Så mycket har betalats ner på varje skuld ! Tex everydayplus kostade innan 1000 kr månad i ränta ! Nu nere i 500 kr månad ! Så det har hänt saker :)

Pengarna och betala hyran och el själv kommer jag nog få göra ! Däremot så får dom gärna kolla mitt konto o så :)
Ett upplägg likt Kalle8888s är bra och avgörande för många. Det är en bra ”försäkring” mot impulser då man tagit bort möjligheten till att ta sig ett återfall i spel, droger, sex, alkohol, shopping eller vad som nu satt oss i den här situationen från början.

Får man vara nyfiken och fråga hur du hamna här men 1-1.3 miljoner i skuld?

Ett upplägg likt Kalle8888s är bra och avgörande för många. Det är en bra ”försäkring” mot impulser då man tagit bort möjligheten till att ta sig ett återfall i spel, droger, sex, alkohol, shopping eller vad som nu satt oss i den här situationen från början.

Får man vara nyfiken och fråga hur du hamna här men 1-1.3 miljoner i skuld?
I mitt fall är det bara konsumtion ! Skulle gissa på att säkert 600k är bara räntor dessvärre ! Sen är många skulder ca 10 år gamla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp