Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Berätta allt om lån hos Thorn

Det som irriterar mig med Thorn är att vill jag veta storleken på min skuld så måste jag ringa till kundtjänst och fråga. Inget finns redovisat. Det dras via autogiro. Om man jämför med t ex Credway som också drar via autogiro, så skickar de även en fakturaspec så man ser exakt allt, ränta, amorteringsbelopp, totala skulden.

Det som irriterar mig med Thorn är att vill jag veta storleken på min skuld så måste jag ringa till kundtjänst och fråga. Inget finns redovisat. Det dras via autogiro. Om man jämför med t ex Credway som också drar via autogiro, så skickar de även en fakturaspec så man ser exakt allt, ränta, amorteringsbelopp, totala skulden.

Samma hos "Tando"

Det borde väl inte vara så svårt att skicka/mejla en spec varje månad så man vet hur man ligger till, inte direkt att de måste skriva det för hand! Thorn skickar ändå ett mejl med förvarning om att belopp ska dras. Ränta på 27% håvar de in så jag tycker att de borde redovisa månadsvis istället för att man ska ringa.
Eller så tänker de att när man ringer så kan de passa på att försöka sälja ngt. :mad:

Någon som har lån eller nyligen har blivit beviljad hos Thorn?
Vilka förutsättningar?

Någon annan som fått ”kontoutdrag” från Thorn på kivra idag?

Keffa dyr ränta och även går ej att koma
In för att se nuvarande skuld måste ringa... dessutom skulle slut betlaa min skuld på 11000 va tvungen säga vart pengarna kom ifrån :facejoy: :facejoy: :facejoy:

Thorn är bland de sämsta jag varit vem om. Helt omöjliga att få kontakt med för avslut och slutbetalning. Och jag upplever att dom förhalar att återkoppla så att ränta tickar. Men det är ca 6 år sedan jag hade dom. Dålig kundtjänst överlag. Och ja sjuk ränta!!

Någon annan som fått ”kontoutdrag” från Thorn på kivra idag?
Yes. Har betalat ca 9000 i ränta hos dom förra året. Och skulden har minskat med typ 1000. Dom verkar även lägga till avgifter typ aviavgift och dyr uppläggningsavgift. Kan aldrig rekommendera dom. Ringde till kundtjänst för ett tag sen för att kolla om jag kunde få sänkt ränta men jag hade tydligen inte haft lånet tillräckligt länge, dom har vissa krav sade dom. Ska prova igen om några veckor och hota med att lösa lånet om dom inte sänker räntan.

Detta är Thorns varumärken.
Går det att ha lån på två av deras varumärken samtidigt? Har 50k hos Thorn som jag tog för några månader sen. Har sjukt dåligt förutsättningar trotts en deklarerad inkomst på typ 2 mille de tre sista åren, men tror inte att någon annan långivare skulle ta i mig med tång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp