Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beräkning

Hej!
Snart dags för samtalet inför beslut om inledande skuldsanering.
Jag har en dotter, 22 år som pluggar men har inte klarat alla kurserna och får därför inte hela beloppet från CSN. Annars har hon både bidrag och lån. Hon ska flytta hem för hon har inte råd att bo själv. Vad blir bäst? Ska hon skriva sig hos mig eller hos sin pappa?

Hur gör de beräkningen? I kalkylen på KF:s sida står barn under 18 eller sambo. Och om hon har CSN (bidrag och lån) hur påverkas mitt förbehållsbelopp?

Tankar? Råd?

Mvh
Miranda

Hon bör skriva sig där hon ska bo för att inte riskera problem med folkbokföringsbrott.

Hon ska stå för sin andel av bostadskostnaden.

Hon kommer bo hos mig ibland och hos sin pappa ibland så frågan är vart det är bäst att hon skriver sig.

Hon kommer bo hos mig ibland och hos sin pappa ibland så frågan är vart det är bäst att hon skriver sig.
För din del är det väl bäst att hon bor mest hos sin pappa och skriver sig där. Är hon skriven hos dig räknar de med att hon betalar sin del av boendekostnaden, dvs 50% om ni är två.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp