Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Beräkning av löneutmätning

Jag undrar hur Kronofogden beräknar min inkomst per månad? Någon kunnig som skulle kunna hjälpa mig?

Jag är tillsvidareanställd, men i bolaget jag jobbar så får man inte ut månadslön. Utan det är timlön. I mitt jobb så jobbar jag även helger, var tredje helg.
Men hur räknar kronofogden ut min lön, hur mycket som de ska ha varje månad? För min lön kan variera rätt mycket från månad till månad eftersom den beräknas på antal timmar jag jobbar.

Får man behålla barnbidrag?

Jag undrar hur Kronofogden beräknar min inkomst per månad? Någon kunnig som skulle kunna hjälpa mig?

Jag är tillsvidareanställd, men i bolaget jag jobbar så får man inte ut månadslön. Utan det är timlön. I mitt jobb så jobbar jag även helger, var tredje helg.
Men hur räknar kronofogden ut min lön, hur mycket som de ska ha varje månad? För min lön kan variera rätt mycket från månad till månad eftersom den beräknas på antal timmar jag jobbar.

Får man behålla barnbidrag?
De kan ju titta på uppgifterna direkt hos Skatteverket. Tror de tar ett snitt på de senaste månaderna. Och de sätter ju ett belopp de kan dra och ett belopp du får behålla. Tjänar du mindre någon månad drar de ju bara det som blir över efter att du fått behålla ditt förbehållsbelopp. Tjänar du mer får du behålla mer om det inte är så att du får ett maxbeslut, dvs allt utöver förbehållet ska dras.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp