Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beräkna gemensamt förbehållsbelopp (sambos)

Lite så tänker jag med.

Dem räknar ut hur mycket hushållet ska ha. Och sen får man se % vem som bör bidra med mest baserat på inkomst.

Men om hushållet inte når upp till förbehållsbeloppet pga att båda har utmätning så blir det väldigt fel.
Korrekt fattade beslut speglar varandra, alla siffror ska vara lika.
Då blir inget fel och hushållets förbehållsbelopp blir säkerställt.
Om en eller båda i hushållet har löneutmätning påverkar inte hushållet förbehållsbelopp.

Korrekt fattade beslut speglar varandra, alla siffror ska vara lika.
Då blir inget fel och hushållets förbehållsbelopp blir säkerställt.
Om en eller båda i hushållet har löneutmätning påverkar inte hushållet förbehållsbelopp.
10k för en sambo relation
3.3k barn 0-6 år
Hyra
Ytterligare utgifter som resekostnad, medicin, eventuellt förskoleavgift

Med allt detta inräknat så blir beräkningen ungefär så som beräkningen blir på kf beräknings hemsida där jag angivet vad min inkomst är (efter förbehållsbelopp, och angivit hela sambos lön)
Så verkar vara ganska korrekt räknat att göra på det sättet

10k för en sambo relation
3.3k barn 0-6 år
Hyra
Ytterligare utgifter som resekostnad, medicin, eventuellt förskoleavgift

Med allt detta inräknat så blir beräkningen ungefär så som beräkningen blir på kf beräknings hemsida där jag angivet vad min inkomst är (efter förbehållsbelopp, och angivit hela sambos lön)
Så verkar vara ganska korrekt räknat att göra på det sättet
Förbehållsbeloppet är ju oberoende av inkomst. Det är enbart utgifter.
Så man kan ju räkna på faktiskt inkomst för båda parter och få fram förbehållsbeloppet. Sen får man säkerställa att det är det beloppet som blir över när båda utmätningarna är igång.

min sambo studerar 50% och har föräldrapenning 50%. Enligt kalkylen så ska jag ha 0 i utmätning men behåller mitt gamla beslut då det iaf går in lite till skulderna. Även om det inte syns på skuldernas storlek.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp