Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Bekräftelse av leasing

Jag har skickat in ansökan om att få leasa en bil via VW och fick mail om att de tagit kreditupplysning via mail. Kort därefter fick jag mail om bekräftelse av leasing. Men det stod också att de skulle höra av sig om mer information. Detta var snart en vecka sedan.
Är fundersam på vad det betyder. Bekräftelse på att det är ok att leasa. Eller bekräftelse på att de fått in ansökan. Hur har det sett ut för er andra?

Ska göra det på måndag. Var bara lite fundersam på vad ni andra fått för svar? Om det tar sån tid att säga nej eller om det möjligtvis har gått igenom. Har bara en 4 i bisnode så är lite fundersam.

Efter en sådan bekfräftelse blev jag dagen efter uppringd av den lokala säljaren av det aktuella märket....Han sa tack men nej tack!

Ska göra det på måndag. Var bara lite fundersam på vad ni andra fått för svar? Om det tar sån tid att säga nej eller om det möjligtvis har gått igenom. Har bara en 4 i bisnode så är lite fundersam.
Vad hade du för övriga förutsättningar? Tänker då på förfrågningar, anmärkningar, lån/krediter. Om man kikar på andra trådar så är VW finans rätt generösa, men det beror förstås på den enskilda situationen.

540 i årsinkomst. Inga skulder. 4 ff men tyvärr flera anmärkningar. Jag är delägare i vårt hus 50% men av någon konstig anledning så står huslånen på min sambo. Men vi har bott här i 20 år så inte jättemycket lån kvar. Knappt 300. Jag har haft spelmissbruk så därför dåligt skött ekonomi.

Spontant så känns det inte omöjligt att du får igenom leasingen med de förutsättningarna. Sen kanske det beror på hur nya och hur många betalningsanmärkningarna är. Har dock sett i forumet andra med betalningsanmärkningar få igenom leasingavtal. Jag väntar själv ut några anmärkningar och 0 skuldsaldo hos kronofogden i ett år (vilket blir i nästa månad) innan jag ger leasingen ett försök.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp