Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behov av snabb hjälp, låneförmedlarna ger inga erbjudanden nu.

Hej. Jag är extremt belånad och mår skit. Finns det någon liten möjlighet att fixa något lån överhuvudtaget? Så mycket som möjligt såklart men allt funkar.

15ff senaste 4 månaderna.
242.500 inkomst
253.000 blanco

VAD SOM HELST, snälla kom med tips. Låneförmedlarna ger inga erbjudanden nu.

Vad tänker du använda pengarna till?
Vad är ditt betyg på uc?
Vad är ditt betyg på Bisnode?

När du säger att låneförmedlarna inte ger några erbjudanden nu menar du att du har sökt nyligen via t ex Lendo eller Advisa och inte fått ngt erbjudande?

Då kankse du ska söka lån med Creditsafe eller Bisnode men Bisnode är inte lätt heller som det var förut.

Med 15 ff på fyra månader blir det svårt att få lån, det är alldeles för många och dessutom tagna på kort tid.

Jag vill betala bort dem mest akuta skulderna! Mitt betyg på UC är 19.1. Bisnode hade jag 2 sist jag kollade. Japp, ingen av dem har gett något erbjudande överhuvudtaget.

Bisnode tycker jag är svinsvåra och Creditsafe har jag ”hög” kreditvärdighet men får ingenting just nu..

Thorn, Ellos, Halens? De har räntor på ca 30% och inte lika höga krav som andra långivare. Har hos alla tre och önskar att jag aldrig behövt ta dem.

Har du sökt Flexlimit? Credway? Lumify?

Du skriver att du behöver pengarna till de mest akuta lånen. Har du funderat på att istället för att jaga nya lån släppa en del av de du har till Inkasso?

Har aldrig förstått vad som innebär med att släppa till inkasso... Om jag bara inte betalar in på mina lån, då släpps dem till inkasso efter ett tag? Sen då? Hur fungerar det egentligen och vad behöver jag veta. Tacksam för svar!

Har aldrig förstått vad som innebär med att släppa till inkasso... Om jag bara inte betalar in på mina lån, då släpps dem till inkasso efter ett tag? Sen då? Hur fungerar det egentligen och vad behöver jag veta. Tacksam för svar!

Om du låter vissa lån gå till inkasso kan man be att få göra en avbetalningsplan på skulden/skulderna. Alla är dock kanske inte så samarbetsvilliga som man kan önska. Om man har väldigt många skulder som man släpper till inkasso kan det bli svårt med månadskostnaden när man ska betala på flera olika planer samtidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp