Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver veta hur det ser ut i dagsläget gällande lån på runt 450k

Har ett samlingslån sen tidigare med ganska högränta som användes för att betala av min KFM

Betalar 9k varje månad i över 2 år på detta.

2026 blir jag helt ren med prickarna.

Har redan mycket hög kreditvärdighet trots att det finns KFM prickar kvar tills 2026.

1 förfrågningar sedan 12 år tillbaka. (Samlingslånet för 2 år sen)

Min fråga är nu helt enkelt hur ser det ut för mig att kunna få ta lån. (samlingslån)

För att få ner räntan.
Letar efter ett på kanske 10 % i dagsläget har jag runt 22%

Årsinkomst ca560K
Inga aktiva skulder hos KFM endast prickar som försvinner i 2026 då jag inte haft något aktivt där i ca 3 år

Du får inget lån med 10% med betalningsanmärkning tror jag. Lägst 15-17%.. vad har du för uc betyg?

Spelar ingen roll om han så har 0.1% i UC-risk. finns inget bolag som beviljar över 100.000 med anmärkning.

Jag tror inte heller du får något lån med 10% och anmärkningar. Jag har inga anmärkningar, och hade perfekt ekonomi när jag tog mitt blancolån. Fick 5% i ränta först, sen kom ju räntehöjningarna och idag ligger jag på 7.1%. Och det med en medlåntagare (heter det så?) i bakgrunden. Så 10% med anmärkning ser även jag som osannolikt tyvärr, men känner med din situation.

Problemet är inte hans betyg, han kan få lån med 50% i UC.

Men en anmärkning beviljar ingen bank med längre.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp