Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver verkligen råd och hjälp!

Hej!
har sedan några månader tillbaka släppt allt. Och måste säga så jävla skönt och äntligen vara ärlig hemma och överallt om varför allt blev som det blivit men att jag ska ändra mig och göra rätt och sluta spela. Jag betalar dock fortfarande mitt bolån och avgiften till lägenheten. Har även fått löneutmätningen från kronan. Kan de sälja lägenheten eller hur ser det ut? För just nu kan jag inte söka vanlig hyreslägenhet pga att jag har skulder hos kronan? Behöver verkligen råd och hjälp om det är så att de kommer ta lägenhet eller inte ? Hur ska jag göra har barn och fru osv.
Kan någon snälla säga till mig? För till att söka skuldsanering kommer ta ett tag om jag har förstått alla rätt.

ha en fin dag

Hur mkt är lågenhet värd / belånad?

Hej!
har sedan några månader tillbaka släppt allt. Och måste säga så jävla skönt och äntligen vara ärlig hemma och överallt om varför allt blev som det blivit men att jag ska ändra mig och göra rätt och sluta spela. Jag betalar dock fortfarande mitt bolån och avgiften till lägenheten. Har även fått löneutmätningen från kronan. Kan de sälja lägenheten eller hur ser det ut? För just nu kan jag inte söka vanlig hyreslägenhet pga att jag har skulder hos kronan? Behöver verkligen råd och hjälp om det är så att de kommer ta lägenhet eller inte ? Hur ska jag göra har barn och fru osv.
Kan någon snälla säga till mig? För till att söka skuldsanering kommer ta ett tag om jag har förstått alla rätt.

ha en fin dag
Om du redan har löneutmätning då tror jag att de gjort tillgångs utredning också.Nej,nu hittade jag att de två inte är kopplade, de kanske fortfarande gör utredning annars skulle du få utredningsrapport

Senast ändrad:
Om du redan har löneutmätning då tror jag att de gjort tillgångs utredning också.Nej,nu hittade jag att de två inte är kopplade, de kanske fortfarande gör utredning annars skulle du få utredningsrapport
Så vad borde jag göra då?

1,365 och går för runt 1,4-1,5
Enligt vad som skrivits här på forumet tidigare så är ett så pass begränsat övervärde inte självklart att det skulle utmätas. Men om lägenheten kan säljs för så lite, hur fick du ett så stort lån på den? Köpt vid pristoppen?

Var inte inställd på att du inte kan få en hyreslägenhet. En barnfamilj hamnar inte på gatan bara så där, fogden kommer se till att du har pengar att betala hyran - det är sant! Och många hyresvärdar är kan inte stava till kreditupplysning.

Om den dagen kommer så ska du se att du löser det. Du har arbete? Och frun har det? Inga lyxvaror köpta nyligen?

Du kan ju börja kika på lägenheter och sånt där att hyra redan nu, kanske du hittar någon som ser bra ut men också godtar din kreditsituation så är det löst? Planera istället för att reagera!!

Enligt vad som skrivits här på forumet tidigare så är ett så pass begränsat övervärde inte självklart att det skulle utmätas. Men om lägenheten kan säljs för så lite, hur fick du ett så stort lån på den? Köpt vid pristoppen?

Var inte inställd på att du inte kan få en hyreslägenhet. En barnfamilj hamnar inte på gatan bara så där, fogden kommer se till att du har pengar att betala hyran - det är sant! Och många hyresvärdar är kan inte stava till kreditupplysning.

Om den dagen kommer så ska du se att du löser det. Du har arbete? Och frun har det? Inga lyxvaror köpta nyligen?
Jag har också hört att de inte bara kan sälja det sådär utan det måste finnas ganska mycket över för att de ska sälja. Köpte den2017 för 1,850 så jag går back på den.

har försökt och söka en lägenhet via Stockholm stad bostäder men blivit nekad fast jag har stått i kön snart 14 år.

har ett jobb med provision och de hade skicka löneutmätningen till jobbet men de vet inte om min provision utan enbart ta min fasta. Har 2 barn och min fru jobbar och har fast jobb. Så vet inte vad jag ska göra vad är lösningen känns som att jag borde jobbat extra för att inte släppa detta till kronan men jag orkade inte därför behöver typ hjälp vad nästa steg är. Har inga värde saker nyligen inköpta osv

Har svårt att se att en lägenhet köpt i stockholm för 1,875 säljs idag för 1,4-1,5 dock, hur resonerar du där? Är den i ett väldigt oattraktivt område?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp