Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver tips, två betalningsförelägganden från KFM

Har satt mig själv i en skuldfälla. Går minus varje månad. Nu har sms-lånen börjat gå till KFM. Än så länge har jag kunnat betala så fort jag fått brev från KFM men den här månaden vet jag inte hur jag ska klara det. Två betalningsförelägganden från KFM kom idag. Jag får lön på fredag men inte en chans att jag kan betala allt som bör betalas... Vad kan man göra? Hur lång tid kan en skuld ligga hos KFM innan det blir en betalningsanmärkning? Jag har svårt att förstå hur lång tid processen kan ta. Har ansökt om förtidsåterbetalning av skatt men vet inte hur lång tid ett besked kan ta. Snälla hjälp mig, är tacksam för ALLA tips. Fått nej på samlingslån.

Hej,
Tiden du har på dig kan variera lite beroende på belastning, men åtminstone 10 dagar från delgivning. Tänk på att det är fodringsägarna som skall ha pengarna och inte kf i detta tidigare skede.

Försök få till avbetalningar med fordringsägarna, så dom kan dra tillbaka ärendet från kf, då får du lite andrum. Och ditt första utslag hos kf kan man få sekretess på.

Hur mycket rör det sig om?

Mvh

Miklo

Tack...Just rör det sig om en på 1500 kr och den andra är på 6000 kr. Det är en tidsfråga tills det kommer mer... Hade avbetalningsplaner som jag avbröt på grund av att jag inte kunde betala. Kommer de vilja lägga upp en plan igen?? Jag har ju en stadig inkomst på lön och CSN varje månad, om det vara fanns ett sätt att fördröja det hela... Vad händer när man har skrivit under och skickat in kvittot på att man har tagit emot betalningsföreläggandet?

Okej, då tycker jag du ska ringa igen och prata om avbetalningsplaner. Förklara varför det gick dåligt och böna om det krävs, det varierar givetvis från företag till företag men det ligger i deras intresse...så har du fått planer tidigare borde det gå igen.

Är det första delgivningspappret du får? Om ja så ja så kan du vänta in påminnelsen och skicka den, annars vänta tiden ut som står på pappret. Ring om planer direkt imorgon, ring även dom du redan nu vet att du inte kan betala.

När du skickat in pappret så går det några dagar, i väntan på att fogden ska meddela utslag...fram tills dom gör det kan fodringsägarna dra tillbaka ansökan.

Har du kollat om du kan sälja något?

Ofta när du får avbetalning så vill dom ju ha första betalningen innan dom drar tillbaka ansökan. Tänk på det

Skriv inte på föreläggandet så drar det ju ut på tiden

har du skrivit på så kommer kronofogden att utfärda utslag någon dag efter att förklaringstiden går ut, om du inte bestrider.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp