Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver tips kring lån!

hej.

Jag sitter idag och betalar närmare 7000:- i månaden på lån.

Har betalat i ungefär 2 år nu och minskat ganska duktigt på mina lån men såhär ser det ut i dagsläget:

Re:member - 247.000 = 3770 månad
Bank Norwegian - 76.000 = 1600 månad

Sms/kreditlån - 25.000 = 1250 månad

Har för tillfället 23 ff hos UC och en kreditscore på 23%

18st ff drog jag på mig i Januari-Februari när jag och min sambo flyttade och vi behövde pengar för dubbla hyror samt nya möbler och dum som man var glömde man bort bolag som Lendo, Advisa, axo mm och gick direkt till bankerna...suck...

har ni några tips för att sänka månadskostnaderna fram tills nästan alla mina ff hos uc försvinner?

hej.

Jag sitter idag och betalar närmare 7000:- i månaden på lån.

Har betalat i ungefär 2 år nu och minskat ganska duktigt på mina lån men såhär ser det ut i dagsläget:

Re:member - 247.000 = 3770 månad
Bank Norwegian - 76.000 = 1600 månad

Sms/kreditlån - 25.000 = 1250 månad

Har för tillfället 23 ff hos UC och en kreditscore på 23%

18st ff drog jag på mig i Januari-Februari när jag och min sambo flyttade och vi behövde pengar för dubbla hyror samt nya möbler och dum som man var glömde man bort bolag som Lendo, Advisa, axo mm och gick direkt till bankerna...suck...

har ni några tips för att sänka månadskostnaderna fram tills nästan alla mina ff hos uc försvinner?

23 procent och 23 ff är tyvärr alldeles för högt. Du blir tvungen att komma under 15 procent för ett samlingslån. Gör inga ytterligare ansökningar innan dess.

Ett allmänt tips för att få ner månadskostnaderna periodvis är att höra med långivarna om man de tillämpar betalningsfri månad. Alla gör det inte, medan vissa tillåter upp till 4 betalningsfria månader per år. Då förlängs lånetiden och det blir lite dyrare totalt sett med tanke på räntan, men när man främst bara vill få tiden att gå för att i ett senare läge kunna samla lånen kan det ju vara användbart för att få ner de löpande kostnaderna något.

Sorry, men så pass många ff och hög risk kommer du endast ta en UC för att förlänga din väntetid, du kommer inte få bud eller få ner månadskostnaden.
Det ända du kan göra är att vänta tills alla ff försvinner och sedan samla ihop rubbet med lägre ränta via förmedlare.
Tror inte dessa banker erbjuder betalfria månader heller.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp