Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

behöver stort lån

Jag vet faktiskt inte. Skäms otroligt mycket som hamnat i den här situationen så jag har inte vågat prata med banken....men vi bor i ett dkaplkgt attraktivt omrpde sedan 11 år tillbaka heöst skulle jag ha viljat samla blankolånen lite men det kanske är kört?

Värdera huset som någon sagt, börja via SBABs barometer. Visar det på utrymme för högre bottenlån tala med Er bank. Säger dom nej pga Era blancolån kan jag tipsa om JAK banken. Har själv lånat där men Ni måste ha utrymme i värderingen att ta ut pantbrev. JAK är mkt bra att ha o göra med men kan ta några veckor innan dom hinner behandla ansökan.

Som en utväg om ni inte får bolån via er bank så kan ni också vända er till Svea Skuldfinansiering med fastigheten som säkerhet för att lägga om blancolån till bostadslån. De hjälpte mig när jag inte fick samlingslån någon annanstans och hade många förfrågningar och dåligt kreditbetyg. Till skillnad från Bluestep kan ni ha kvar bottenlånen på fastigheten där ni har dem nu. Visst är det högre ränta men ändå inte så höga som på blancolån.

Senast ändrad:
Tack för era svar. Vi har bara 18000 i topplån på det ena huset och inga topplån på det andra. Tror ni vhansen att få låna upp är större då eller spelar det ingen roll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp