Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver stor hjälp, säkerhetsklassad tjänst (klass nr 3) - skulder!

Jag blev godkänt i säkerhetsprövning klass 2 med inledande skuldsanering. Trodde inte de kollade ekonomin vid klass 3?
Jag fick genomgå ett samtal o förklara mina skulder så gick det bra

Jag blev godkänt i säkerhetsprövning klass 2 med inledande skuldsanering. Trodde inte de kollade ekonomin vid klass 3?
Jag fick genomgå ett samtal o förklara mina skulder så gick det bra

Hur uppkom dina skulder ifrån?
Jag var på säkerhetsprövning och har utmätning. Men efter mitt säkerhetssamtal ringde dom samma dag och sa att det var kört, skickade inte ens in papprena till Säpo eller vart dom nu skulle

Senast ändrad:
Lån på lån på lån o lån att betala andra lån...är ju Säpo som gör säkerhetsprövningen och lämnar det de fått fram till den arbetsgivaren som sen genomförde ett samtal

Lån på lån på lån o lån att betala andra lån...är ju Säpo som gör säkerhetsprövningen och lämnar det de fått fram till den arbetsgivaren som sen genomförde ett samtal

precis, men något speciellt som drog igång ”lånekarusellen”?
Typ spelproblem?
Jag hade ett säkerhetssamtal först med arbetsgivaren, sen fick jag som sagt ett samtal senare samma dag att det var kört. Dom skulle inte ens skicka in dokumenten osv till Säpo.

Inget spelande, bara korkade beslut och rasade det iväg..
Ok trist att det blev stopp efter samtalet då man inte är dålig människa bara för att man har skulder. Tråkigt att bli dissad för det

Inget spelande, bara korkade beslut och rasade det iväg..
Ok trist att det blev stopp efter samtalet då man inte är dålig människa bara för att man har skulder. Tråkigt att bli dissad för det

Ok.
Nä precis, så länge det inte ligger något brottsligt bakom och det framförallt är skulder från flera år tillbaka i tiden (ej nya) tycker man att det inte bör stöka till det. Var ett litet ”drömjobb” för mig, hade ju fått det och var ”bara” det här kvar, så var riktigt jobbigt att få beskedet om det. Extra jobbigt då jag innan säkerhetssamtalet sa hur det låg till och frågade om de ens var någon mening att vi gick vidare, hade dom sagt redan då att det var kört så fine. Men dom tyckte vi skulle gå vidare ändå.

Hej! Ska försöka hålla mig kortfattad. Jag sökte för ca 6 månader sedan en säkerhetsklassad tjänst (klass nr 3) och blev nekad, med största sannolikhet pga mina skulder. Glömde dock att berätta om vissa av dem på säkerhetsintervjun, så misstänker att de tror att jag ljög.

Livet gick vidare och nu har jag sökt en till tjänst som jag har blivit erbjuden, givet att jag klarar säk.prövningen. Kan någon hjälpa mig?
1. Tror ni att det gåt att få tjänsten trots skuldsaldo hos KFM? Om jag förklarar allt grundligt denna gång, och ej glömmer berätta något?
2. Tror ni att det gamla beslutet ang nekad säkerhetsprövning ställer till det för mig eller har jag rätt att göra en helt ny prövning med ”nytt vitt blad” nu?
3. Ska jag redan nu ringa upp rekryterande chef och berätta om att jag blev nekad för 5-6 månader sedan?

Kom gärna med alla tips och råd ni har. Jag vill så gärna ha det här jobbet och skulderna jag har är så dumma, exempelvis från CSN som har gått vidare etc. Har även ansökt om skuldsanering.
Av erfarenhet vet jag följande:
Ett skuldsaldo är inget problem, så länge du är ärlig i förväg
Umgås du utöver det med en radda medlemmar i Hells Angels kan det börja bli jobbigt. Har du dessutom ett par i ditt umgänge med en fäbless för tex narkotika börjar det bli svettigt.
Så länge du har rent mjöl i påsen (och misstag gör vi alla) och du är ärlig, samt att det inte finns tendenser att någon skulle försöka utpressa dig så bör det vara lugnt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp