Jag blev godkänt i säkerhetsprövning klass 2 med inledande skuldsanering. Trodde inte de kollade ekonomin vid klass 3?
Jag fick genomgå ett samtal o förklara mina skulder så gick det bra
Lån på lån på lån o lån att betala andra lån...är ju Säpo som gör säkerhetsprövningen och lämnar det de fått fram till den arbetsgivaren som sen genomförde ett samtal
Inget spelande, bara korkade beslut och rasade det iväg..
Ok trist att det blev stopp efter samtalet då man inte är dålig människa bara för att man har skulder. Tråkigt att bli dissad för det
Av erfarenhet vet jag följande:Hej! Ska försöka hålla mig kortfattad. Jag sökte för ca 6 månader sedan en säkerhetsklassad tjänst (klass nr 3) och blev nekad, med största sannolikhet pga mina skulder. Glömde dock att berätta om vissa av dem på säkerhetsintervjun, så misstänker att de tror att jag ljög.
Livet gick vidare och nu har jag sökt en till tjänst som jag har blivit erbjuden, givet att jag klarar säk.prövningen. Kan någon hjälpa mig?
1. Tror ni att det gåt att få tjänsten trots skuldsaldo hos KFM? Om jag förklarar allt grundligt denna gång, och ej glömmer berätta något?
2. Tror ni att det gamla beslutet ang nekad säkerhetsprövning ställer till det för mig eller har jag rätt att göra en helt ny prövning med ”nytt vitt blad” nu?
3. Ska jag redan nu ringa upp rekryterande chef och berätta om att jag blev nekad för 5-6 månader sedan?
Kom gärna med alla tips och råd ni har. Jag vill så gärna ha det här jobbet och skulderna jag har är så dumma, exempelvis från CSN som har gått vidare etc. Har även ansökt om skuldsanering.