Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver råd

Jag förstår, har du ringt och bett om att stå på en väntelista om det blir eventuella avbokningar?

Har du något som gått till inkasso? Bästa är att betala av allt smått först så blir det mer lätthanterligt. Ring långivarna där ni har de största lånen och be om betalningsfri månad/månader ev att ni bara betalar räntan där under en tidsperiod. De större brukar vara ok med det om man ringer och förklarar sin sits. Har man sms/kreditlångivare har dom i mitt fall inte varit hjälpsamma utan jag har släppt mina till inkasso och fått hanterliga avb planer där. Om du vill och kan får du gärna speca upp alla långivare med total skuld och månadskostnad så kanske jag och många här kan komma med råd. Vi har ju varit eller är i samma sits.

Ja det är tyvärr en mardröm som ni inte är ensamma om... jag såg inget ljus alls i april 2018 när alla mina skulder kom fram till sambo och min familj... men jag är nu på god väg framåt även om det är tufft. Har inte släppt något till kfm och kommer inte göra det heller, ringer inkasso bolagen om det är kämpigt och då är faktiskt de flesta väldigt hjälpsamma och förstående. Att ha betalningsanmärkningar i flera år är också väldigt tufft, precis som terry sa, att inte ens kunna stå på ett mobilabonnemang.

Sluta inte kämpa eller ge upp hoppet. Prata med nån familjemedlem som kanske kan hjälpa er med ett samlingslån på en del. Skriv pm om du undrar över något eller behöver hjälp.

Här hjälps vi åt! Kram

Håller med! Vi hjälps åt! Och för din egen skull skönt att veta att du gjorde allt du kunnat @Syrran ❤️

Jag var sjukskriven under 10 månader 2018, först 50% då jag så gärna ville ” vara duktig ” men det höll inte så jag var hemma 100 % under två månader. Sen gick jag tillbaks till heltid men det är tufft. Dock lite lättare nu när jag har inledande och har erhållit förslag till skuldsanering.
Förstår det med skuldsanering ser man ändå ett slut på eländet!
Löneutmätning verkar hemskt då skulderna inte minskar det orkar man inte i längden!
Är rädd för att behöva bli sjukskriven då blir det ännu svårare att betala skulderna

Förstår det med skuldsanering ser man ändå ett slut på eländet!
Löneutmätning verkar hemskt då skulderna inte minskar det orkar man inte i längden!
Är rädd för att behöva bli sjukskriven då blir det ännu svårare att betala skulderna
På något sätt så var det min sjukskrivning som fick mig att inse att jag aldrig kommer kunna reda ut min situation.
Utmattningsdepression pga att jag förlorade min son och sambo pga missbruk 2017. ( de lever ). Det i kombination pga många års stress sänkte mig

På något sätt så var det min sjukskrivning som fick mig att inse att jag aldrig kommer kunna reda ut min situation.
Utmattningsdepression pga att jag förlorade min son och sambo pga missbruk 2017. ( de lever ). Det i kombination pga många års stress sänkte mig
Hoppas allt löser sig för dig
Kram❤️❤️

Det är så fruktansvärt påfrestande att ligga efter, det här eviga pusslandet och varje månad måste jag välja vilka räkningar som kommer att bli obetalda och läggas på hög till nästa månad. Den här månaden ligger vi back med ca 12 000 kr men så är februari årets värsta månad. Bara fortsätta kämpa! Det som ger mig hopp är att redan till våren april-maj blir jag av med ca 3-4 avbetalningsplaner, Svea är värst med 3000 kr/mån och snabb med att skicka till Kfm. Så jag försöker se ljus i mörkret.
Hoppas att du också kan det!!
Om jag var i ditt ställe så skulle jag antagligen släppa de värsta krediterna till Inkasso, som t ex Viacredit. Jag är nära på att släppa Everyday+ och Flexlimit till Inkasso men kämpar med dem än så länge och ser om jag klarar mig till april-maj.
Man får välja vad som är värt att släppa.
Förra månaden hade jag 3 st förelägganden hos Kfm och det var tungt men nu har jag inget kvar hos Kfm.

Kämpa på syster :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp