- Meddelanden
- 10 142
- Mottagna reaktioner
- 6 672
- Poäng
- 4 477
Ja inkomst och utgift per månad ?Menar du per månad? Efter skatt denna månad har vi ca 60 000kr
Ja inkomst och utgift per månad ?Menar du per månad? Efter skatt denna månad har vi ca 60 000kr
Ja totala summan runt miljonen i vanliga blanco o resten skit/sms lånJa förstår inte... har du lån på totalt 1.150.000kr eller?!
Ja det blir en del utgifter om jag ska göra rätt för mig!Ja inkomst och utgift per månad ?
Ja tänkt så ocksåOm Du på sikt tror att Du likväl måste släppa skulderna till KF, så hade jag nog gjort det typ NU och försökt betala av de små skulderna Du/Ni har, så färre unika skulder går till KF.
Med varje skuld som går dit tillkommer årliga avgifter och de minsta skulderna med oftast de största skitiga räntorna (sms lån, kreditlån) får oftast minst i en utmätning och ökar då likväl rätt brutalt.
Detta rådet fick ja i samband med att ja fattade beslutet att släppa & jag lyckades slutreglera 5-6 mindre skulder & lyckades även stoppa undan en hel del pengar i madrassen för framtida oförutsedda kostnader.
Ja tänkt så också
Tack fina Kimsan?? Då både min man o jag har mycket lån vi har ju en del delade lån menar min man är medsökande o tvärtom ! Som dras på mitt konto o hans konto beroende på vem som är huvudlåntagare!Vet Du med Dig att Du/Ni inte kommer mäkta med skuldbördan i längden, så dra inte ut på eländet. Ditt mående kommer inte bli bättre genom att dra ut på eländet. Försök fatta beslutet nu - lev med det! Det kommer bli några kämpiga månader med mycket ringande, maila de och en brevlåda som krampar av slutligen alla brev, MEN Du kommer så sakteliga resa Dig upp & stå rakryggad igen. Lugnet inombords kommer - var så säker !
Ja jag vet hemskt!Går du så mycket minus varje månad och det inte finns något att göra så känns det som att släppa vore bäst.
60000 kr in varje månad och ändå så räcker det inte, det borde vara svaret i sig.
Det är som det är. Bara göra om och göra rätt el åtminstone bättre.❤️Ja jag vet hemskt!
Hur man ställt till!!