Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver råd

Om Du på sikt tror att Du likväl måste släppa skulderna till KF, så hade jag nog gjort det typ NU och försökt betala av de små skulderna Du/Ni har, så färre unika skulder går till KF.
Med varje skuld som går dit tillkommer årliga avgifter och de minsta skulderna med oftast de största skitiga räntorna (sms lån, kreditlån) får oftast minst i en utmätning och ökar då likväl rätt brutalt.

Detta rådet fick ja i samband med att ja fattade beslutet att släppa & jag lyckades slutreglera 5-6 mindre skulder & lyckades även stoppa undan en hel del pengar i madrassen för framtida oförutsedda kostnader.

Ja inkomst och utgift per månad ?
Ja det blir en del utgifter om jag ska göra rätt för mig!
Om jag ska vara ärlig så har jag full koll på inkomst men sämre koll på utgifterna blir lätt så när utgifterna drar iväg och man har lån o skulder hit o dit ska räkna men inte går det ihop sig!
Om jag släpper alla lån kommer jag nog ha löneutmätning lång tid framöver!
Ska gå igenom allt i morgon men pengarna har hittills inte räckt nån månad trots att vi har relativt bra inkomst! Sjukt är det!

Om Du på sikt tror att Du likväl måste släppa skulderna till KF, så hade jag nog gjort det typ NU och försökt betala av de små skulderna Du/Ni har, så färre unika skulder går till KF.
Med varje skuld som går dit tillkommer årliga avgifter och de minsta skulderna med oftast de största skitiga räntorna (sms lån, kreditlån) får oftast minst i en utmätning och ökar då likväl rätt brutalt.

Detta rådet fick ja i samband med att ja fattade beslutet att släppa & jag lyckades slutreglera 5-6 mindre skulder & lyckades även stoppa undan en hel del pengar i madrassen för framtida oförutsedda kostnader.
Ja tänkt så också

Ja tänkt så också

Vet Du med Dig att Du/Ni inte kommer mäkta med skuldbördan i längden, så dra inte ut på eländet. Ditt mående kommer inte bli bättre genom att dra ut på eländet. Försök fatta beslutet nu - lev med det! Det kommer bli några kämpiga månader med mycket ringande, mailande och en brevlåda som krampar av alla brev, MEN Du kommer så sakteliga resa Dig upp & stå rakryggad igen. Lugnet inombords kommer - var så säker !

Går du så mycket minus varje månad och det inte finns något att göra så känns det som att släppa vore bäst.
60000 kr in varje månad och ändå så räcker det inte, det borde vara svaret i sig.

Vet Du med Dig att Du/Ni inte kommer mäkta med skuldbördan i längden, så dra inte ut på eländet. Ditt mående kommer inte bli bättre genom att dra ut på eländet. Försök fatta beslutet nu - lev med det! Det kommer bli några kämpiga månader med mycket ringande, maila de och en brevlåda som krampar av slutligen alla brev, MEN Du kommer så sakteliga resa Dig upp & stå rakryggad igen. Lugnet inombords kommer - var så säker !
Tack fina Kimsan?? Då både min man o jag har mycket lån vi har ju en del delade lån menar min man är medsökande o tvärtom ! Som dras på mitt konto o hans konto beroende på vem som är huvudlåntagare!
Jag hade skickat efter papper från Svea skuldfinansiering men tror att det kan vara svårt med dessa skulder! Dom
Sa också att om vi har lån med bra räntor kan man lämna utanför annars är ju tanken att dom löser alla lån!
Men tveksam om dom löser denna stora skuld utan säkerhet! Borgensmän förstår jag men utan säkerhet är tveksamt!

Går du så mycket minus varje månad och det inte finns något att göra så känns det som att släppa vore bäst.
60000 kr in varje månad och ändå så räcker det inte, det borde vara svaret i sig.
Ja jag vet hemskt!
Hur man ställt till!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp