Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver råd,släppa avbetalningsplanen till löneutmäting elr ej??:/

Hade ett lån hos goodcash som jag till slut inte kunde betala på så de hamna hos ett inkassobolag...prioritet inkasso. Fick en avbetalningsplan på 500kr i månaden o det va ju schyst tänkte jag tills ja såg idag...490kr i ränta varje månad så endast 10kr går till själva lånet:/ e ju helt galet.

Har just nu löneutmäting på 25 tusen kr kvar:/ Ska jag släppa min avbetalningsplan på 25 tusen till kronofogden o låta de bli löneutmätning?:( lönar de sig??? För så som de e nu så har ja inte råd o betala mer på avbetalningsplanen:/

Hej tussan
Nu har jag inte utmätning så kanske inte kan ge bästa rådet?men jag skulle fortsätta med avb planen tills utmätningen är klar sedan öka på avb med samma summa som din utmätning varit på. Räntorna hos kfm blir väl ännu högre?

Jo lite så tänkte jag oxå men har löneutmäting på 3600kt varje månad så där minskar ju skulderna varje månad...kommer ta minst ett år innan löneutmätingen e borta o då ska ja betala 490kr i ränta varje månad under ett år på en avbetalningsplan :( känns surt...därför ja undrar om de lönar sig o släppa skulden??

Tror du att du kommer få tillbaka på skatten? Åh jag vet inte.. jag hade nog fortsatt betala, för att hålla den ”flytande” försöker undvika kfm så gott det går. Förstår hur du tänker också, har du redan fått en anmärkning för goodcash? Annars kommer du ju få ytterligare en anmärkning om du släpper

Har du försökt söka ett annat lån för att täcka skulden som nu ligger hos inkasso? Vilken skitränta som helst i princip skulle ju vara en förbättring.

Har du försökt söka ett annat lån för att täcka skulden som nu ligger hos inkasso? Vilken skitränta som helst i princip skulle ju vara en förbättring.
Är ju i princip omöjligt att ta lån när man har löneutmätning..

Hemsk ränta så jag skulle göra precis allt för att få borta det. Har du ingenting du kan sälja för att dra in lite extra pengar? Sitta barnvakt, panta burkar eller vad du än kan komma på för att dra in lite extra. Blir ju typ dubbelt betalt om du kan betala av det.

Senast ändrad:
Hemsk ränta så jag skulle göra precis allt för att få borta det. Har du ingenting du kan sälja för att dra in lite extra pengar? Sitta barnvakt, panta burkar eller vad du än kan komma på för att dra in lite extra. Blir ju typ dubbelt betalt om du kan betala av det.

Jag jobbar 75 procent o har egna barn så o jobbar extra pass när jag kan:/ Blir mkt vabbande då jag har en liten hemma så får aldrig en full lön :( Ta lån går inte då ja har annärkning o löneutmäting:(

Funderar på o fortsätta betala denna skit ränta men känns så surt...kanske bästa eo släppa de te kronofogden?:/ har 5 anmärkningar redan:(

Det är givetvis aldrig kul med anmärkningarna eller kostnaderna som uppstår, men har man inte pengar så har man inte, och ur kreditvärdighets vinkel tror jag inte 5 eller 6 gör någon jätteskillnad

Det är givetvis aldrig kul med anmärkningarna eller kostnaderna som uppstår, men har man inte pengar så har man inte, och ur kreditvärdighets vinkel tror jag inte 5 eller 6 gör någon jätteskillnad
Beror väl också på när man fick sin senaste anmärkning, man kanske inte vill bygga på med fler om man har låt säga 2 år kvar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp