Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver råd och motivation för att gå vidare

Jag har ställt till det ordentligt med överdrivet mycket impulsköp på klarnas kreditkort.

Jag har även andra lån och dåligt hanterad ekonomi i ca 4 år nu.

förutsättningar:
10 UC FF
10.3% risk UC
507k inkomst
Fasta utgifter min del ca 7000kr
- Ingen anmärkning eller KF

Lån:
- 200 000kr (Svea) 3800kr/m
- 67 000kr (SEB) 2000kr/m
- 21 000kr (Sevenday) 1100kr/m
- 89 000kr (Plus1/Nstart) 2200kr/m
- 49 000kr (Northmill) 1900kr/m
- 30 000kr kredit maxad på Northmill ca 900kr/m

Sen är de skit lån på ca 50 000kr hos andra som inte kör UC. Som tickar ca 3000kr/m

Men nu allt på klarna måste betalas inom 3 månader och de är ca 50 000 jag skjutit upp flera månader.

Fick endast 30 000 med Sambla som gav skit ränta när ja sökte i veckan, Lendo ville ha medsökande.

vad gör jag nu?

släpp klarna den kommer att hamna hos COEO inkasso där kan du välja delbetalnings plan på max 2 år.
Jämkar du din lön ?

Jämkning kommer att trappas av så det bör man tänka på om man jämkar under detta år

Menar givetvis ränteavdrag komner trappas av för privatlån utan säkerhet.

Inte säkert att det kommer till COEO inkasso och du kan göra avbetalningsplan där. Har du köpt massor på kortet i olika köp är det stor sannolikhet att varje enskilt köp går till inkasso och ökar på varje köp med 180kr.

Släpp Klarna till inkasso är förmodligen det bästa. Dels så blir du spärrad hos Klarna och kan inte fortsätta shoppa på det sättet för dåliga vanans skull. Men också så köper det tid eftersom man oftast kan lägga upp längre avbetalningsplan som Jakob sa.

Det är bästa lösningen förutsatt att du inte kan betala 50.000 kr på ett bräde till Klarna då.

Är de någon som vet om de kommer på månadsfakturan själva inkasso eller alla separata betalningar?

Är de någon som vet om de kommer på månadsfakturan själva inkasso eller alla separata betalningar?
Det verkar vara olika, men när jag hade klarna kort (nu var det längesen dock) så gick själva månadsfakturan till COEO inkasso, alltså de jag handlade på nätet o tog på faktura. Men de köp jag hade gjort med kortet så gick varje enskilt köp vidare till Alektum inkasso och varje köp ökade med 180kr.

Om månadsfakturan förfaller räknas det som en faktura, även om den består av olika köp.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp