Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver råd gällande samlingslån 27e januari.

Ikano, bynk ,santander , seb 10 år , wasa kredit, big bank 8 år, villabanken, money go, payex 10 år ,coop bank. Är några till med max 12 år återbetalningstid , de som inte står år på är 12 år max

Det jag dock funderar på. Om jag söker ett lån på 350.000 på 15 år - Får jag då inte erbjudande utav bankerna som erbjuder 12 år som max återbetalningstid? Vet du det @DenSkuldsatteMannen ? Du jobbade på en förmedlare.

Gjorde en ansökan nu på 280k räknade jag att det blir.

Fått erbjudande från Remember på 280k till 16,24% effektiv ränta och Komplett bank på 280k till 17.84% effektiv ränta.

Inväntar svar från SEB och Swedbank står det.
Swedbank kommer jag inte ta då det är min bank och dom bara kan gå in och kolla transaktionshistorik.

Det lutar åt Remember som har bäst ränta av dom jag fått, snabb utbetalning. Och det är en bock medan dom andra har ett utropstecken. (komplettering?)
Ska vänta på svar från SEB.

Alla andra banker är ointressant då det är under 150k.¨

Brukar remember va hårda ifall det blir komplettering? @Terry_

Det brukar gå smidigt hos Remember!
Bra att du fick 16.24% men fler aktörer måste nog komma in va?

Tycker din ränta är hisklig dock. 16.24% på 280.000 är ganska mycket?

Det brukar gå smidigt hos Remember!
Bra att du fick 16.24% men fler aktörer måste nog komma in va?

Tycker din ränta är hisklig dock. 16.24% på 280.000 är ganska mycket?

Perfekt, jo är lite besviken på räntan: Totalt att betala: 328 428 kr.

Får nog bli dom ändå. Har inte mycket till val, men kommer inte fölfölja det i 12 år.
Utan att se mig om efter bättre ränta på ett år eller liknande

Samtidigt så fick du ju som jag påtalade hela beloppet utbetalat + du slipper kompletteringar + du sänker din totala månadskostnad och blir av med en massa skit.
Någonstans så får vi nog ändå vara nöjda med hur det gick.
Är förvånad över att du inte fick lite bättre ränta - har verkligen alla banker hört av sig?

Stort grattis hur som helst "vi" fixade det ;)
Ha en jättehärlig helg. Hoppas en sten föll av dina axlar kompis.

PS: Anledningen till höga räntan beror på tre faktorer. Ganska högt underskott ca 30% utav din inkomst. Ett högt kreditkort som du har ett ganska högt belopp på sen också belåning över inkomsten.

Samtidigt så fick du ju som jag påtalade hela beloppet utbetalat + du slipper kompletteringar + du sänker din totala månadskostnad och blir av med en massa skit.
Någonstans så får vi nog ändå vara nöjda med hur det gick.
Är förvånad över att du inte fick lite bättre ränta - har verkligen alla banker hört av sig?

Stort grattis hur som helst "vi" fixade det ;)
Ha en jättehärlig helg. Hoppas en sten föll av dina axlar kompis.

PS: Anledningen till höga räntan beror på tre faktorer. Ganska högt underskott ca 30% utav din inkomst. Ett högt kreditkort som du har ett ganska högt belopp på sen också belåning över inkomsten.

La in alla OCR åt dom till båda krediterna, klarna, collector. Resten stänger jag själv
Jo det beror mest troligt på underskottet. Nu ska dom kontakta min bank inom 1-3 arbetsdagar för att verifiera kontonummer.
Men allt är godkänt hittils utan komplettering.

Hoppas innerligt inget går fel nu. Oerhört skönt om jag slipper komplettering.
Stort tack för alla tips och trevlig helg.

Kanske 0:ar eller reducerar kraftigt underskottet på deklarationen även fast jag går back på det rätt mycket. Ger mig bättre förutsättningar i Juni när jag bara har denna upplysning att söka ett till stort för bli av med BN och eventuellt ett till lån mot bättre ränta.

Absolut. Det du gör nu är väntar tills att underskottet är nere på säg 30.000 kronor. Det som dock är mycket viktigare är att din synliga kredit MAX är utnyttjad till 20%.
Vi tar det då när det blir dags.
Bra jobbat igen kompis!

Allt kommer att gå bra, remember strular aldrig.

Absolut. Det du gör nu är väntar tills att underskottet är nere på säg 30.000 kronor. Det som dock är mycket viktigare är att din synliga kredit MAX är utnyttjad till 20%.
Vi tar det då när det blir dags.
Bra jobbat igen kompis!

Allt kommer att gå bra, remember strular aldrig.

Perfekt, kommer ändå stänga ner båda krediterna helt. Kanske deklarerar 20.000 i underskott. Det borde hjälpa en del att få bort krediterna och underskottet i framtiden för bättre förutsättningar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp