Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Behöver råd, efter seperation

Jag skulle verkligen behöva någons hjälp..Iom en seperation så har jag blivit sittande meden massa gemensamma skulder..trodde jag men tydligen ska jag betala allt detta själv och det klarade jag inte så det har gått till utmätning..får behålla 11 000kr varav 5600kr går till hyra och el. Jag betalar underhåll på 1273kr, samt att jag enligt lag skall stå för alla resor för umgänget med min son. Sen behåller mamman hela barnbidraget..är det så här samhället skall fungera idag? Är man som ensamstående pappa helt maktlös i samhället? Jag har min son väldigt mycket och har då samma utgifter som mamman..alltså mat, blöjor,mellisar,välling etc..allt detta som jag ger mamman pengar till plus att jag då ska stå för allt detta själv? Detta är helt horribelt i dagens Sverige.
Varför kan inte KRF ta hänsyn till hur läget ser ut för mig? Nej, de ska utsätta en för ännu mera psykisk terror!?
Finns det någon vettig själ som kan hjälpa mig??
Jag vill ej mista min son pga att ett blått pari inte kan se till att sverige ska vara jämställt!

Du kan ju börja jobba mer eller extra jobba så får du mer pengar över.

Får man behålla det man jobbar extra?

Du får behålla allt det som överstiger förbehållsbeloppet. Säg tex att Kronofogden skall dra 5000:-. Ditt förbehållsbelopp är 10 000:- , det är det minsta du måste få kvar att leva på enligt Kfm. Du kanske jobbar en månad och får en lön på 19 000:-. Då drar Kfm sina 5000:- och resten får du behålla, alltså 14 000 får du i lön.

Okrj. Ngn som vet hur lång tid det tar från att delgivningskvittona är inskickade tills de drar från lönen ?

Det är nog lite olika. För mig tog det ca 4 månader från delgivningskvittot tills dom började med utmätning på lön.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp