- Meddelanden
- 6 110
- Mottagna reaktioner
- 6 399
- Poäng
- 3 937
Spelberoende och lån. Jag väljer att inte skylla på något av det. Mitt val att fly in i spelets värld då det var oroligt i mitt liv och låna pengar från alla som var villiga och det var de..30 tal långivare. Dåliga beslut som jag får leva med, kan inte göra det ogjort men jag kan göra rätt framåt och det gör jag. Med mina 200 Spelfria dagar är jag stolt. Lärt mig hur jag fungerar och väljer numera inte att fly. Jag har stängt dörren och det hjälper inte att spelet knackar på min axel för jag säger nej. Tillhör skaran som inte har något spelsug, har bytt det mot att gå ut öppet med mitt Spelberoende och hjälpa andra som hamnat i detta tragiska beroende. Dock får jag leva med mitt Spelberoende och väljer att göra det som Spelfri.
Så oerhört klockrent skrivit !
Vi gör våra val & jag anser att varken spelbolagen eller lånebolagen kan lastas för det... Lika lite som Systembolaget kan lastas för alla alkoholberoende...

Det är vi som ska lastas/ta ansvar för de val vi gör, Du likaväl som jag !
Att hålla på & ”skrika sig hesa” om förbud anser jag är fel väg att gå. Sen får ja väll tillägga att jag, på gott & ont, tillhör kategorin av människor som rent generellt verkligen HATAR ordet förbud...
Dock anser jag att vissa lånebolag lånar ut pengar fööööör lättvindigt & DET däremot borde stramas upp...väsentligt!
Senast ändrad: