Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Behöver PEPP

Hej igen!
Kämpar på med mina lån sen 2022, finns en tidigare tråd om det. Men dagens ämne, jag bestämde mig nyligen för att bränna 8års köpoäng i en mellanstor stad för att flytta till mindre lgh (1a) men framförallt billigare. Min nuvarande hyra är 10200kr och kommande hyra från februari är 4900kr.

Samtidigt som det känns som det enda rätta kan jag inte undgå att vara ledsen över det. Just pga jag ÄLSKAR denna lgh. Samt chansen att få en större centralt nu ligger många år bort. Det suger. Det enda som motiverar mig är att jag är skuldfri om ca 3,5 år kontra 7år. Då hela mellanskillnaden kan läggas på lån. I mitt huvud känns det som det enda rätta. Då är jag förhoppningsvis skuldfri som 37 åring. Men ja, det känns bara trist.

SNÄLLA PEPPA MIG OCH ÖVERTYGA MIG OM ATT DET KOMMER BLI BRA :'(

Klart att det är rätt att sänka dina kostnader och bli skuldfri fortare. 3,5 år går trots allt rätt fort och snart börjar du se ljuset i tunneln och ditt nya liv som skuldfri. Då kan du börja planera för de drömmar du vill uppleva :)
Så bra! Pepp pepp! God jul!

Hej igen!
Kämpar på med mina lån sen 2022, finns en tidigare tråd om det. Men dagens ämne, jag bestämde mig nyligen för att bränna 8års köpoäng i en mellanstor stad för att flytta till mindre lgh (1a) men framförallt billigare. Min nuvarande hyra är 10200kr och kommande hyra från februari är 4900kr.

Samtidigt som det känns som det enda rätta kan jag inte undgå att vara ledsen över det. Just pga jag ÄLSKAR denna lgh. Samt chansen att få en större centralt nu ligger många år bort. Det suger. Det enda som motiverar mig är att jag är skuldfri om ca 3,5 år kontra 7år. Då hela mellanskillnaden kan läggas på lån. I mitt huvud känns det som det enda rätta. Då är jag förhoppningsvis skuldfri som 37 åring. Men ja, det känns bara trist.

Det kommer att bli bra när du landat efter flytten.
Klokt beslut du tagit. ❤️

Hej igen!

Känner din smärta men du har tagit ett mycket klokt beslut. Allt kommer bli bra ska du se. Du har en plan. 3,5 år går fort.
Sen tror jag att den lilla billiga lägenheten kommer du kunna byta längre fram.
Önskar dig så mycket lycka till.
Du kommer fixa detta.
Pepp Pepp och ännu mera Pepp

Grattis du har minskat din min utgift med 5300kr. Resten kan du påverka vilket är fantastiskt. Du har nu alla möjligheter att vända på skeppet och bli av med skulder. Riktigt bra jobbat!

Klart att det är rätt att sänka dina kostnader och bli skuldfri fortare. 3,5 år går trots allt rätt fort och snart börjar du se ljuset i tunneln och ditt nya liv som skuldfri. Då kan du börja planera för de drömmar du vill uppleva :)
Så bra! Pepp pepp! God jul!

Ja men visst är det. Jag tänker också att 3,5 år faktiskt kommer gå rätt fort med mer i plånboken för varje år. Förhoppningsvis känner man mer motivation när man ser att skulderna minskar betydligt. TACK för din pepp och god fortsättning! ^^

Känner din smärta men du har tagit ett mycket klokt beslut. Allt kommer bli bra ska du se. Du har en plan. 3,5 år går fort.
Sen tror jag att den lilla billiga lägenheten kommer du kunna byta längre fram.
Önskar dig så mycket lycka till.
Du kommer fixa detta.
Pepp Pepp och ännu mera Pepp

Ja det smärtar precis som du skriver men det enda rätta i min situation. TACK snälla! ^^<3

Jag tror också att när du väl har flyttat och ser hur mycket pengar du har extra så kommer det kännas gott! :)
Tänk också på kommande hyreshöjningar, ju högre hyra desto högre blir höjningen, så på så vis blir det även billigare :)
Du har gjort ett klokt beslut! Lycka till <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp